|
|
|
|---|---|
|
Med en tår i ögat skiljs jag ifrån min i-princip-nyinkörda M3 E46 för att köra något mera praktiskt, får väl i och med detta ändra användarnamn till bmwtouring eller nåt!? Jaja, var bara tvungen att skriva av mig... *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. | |
Shady |
du kan ju alltid byta dig en M5 touring eller 540 touring så blir inte skillnaden allt för stor...köper du en 525 så kommer du nog bara gråta |
|
Får man fråga varför? En jycke på G och därav större platsbehov:))? /D |
|
|
Shady: har du dålig erfarenhet av din 525'a? Eller tycker du bara att skillnaden är för stor mellan en M3 och 525? Annars går det väl att kompressormata den ;) dominik: jodå du får fråga;) orsaken är som ovan skrivits behov av mer praktisk vagn, M3'an stod ju och samlade damm på vintern=kapitalförstöring. Sedan är det ju kapitalförstöring av format att sälja bilen förstås, men det är en annan femma... fick hyfsat betalt för den och gör en bra deal på 525'an. *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Jag har haft nöjet att få åka med en M3 (286 hk) en gång och jag säger bara FYF-N vad bra den bilen gick. Är du van vid det draget så tänk så här: du är ute och kör på motorvägen... en bil kör långsamt och du vill dra om.... du stampar fullt och din bil bryr sig inte... du växlar ner och din bil reagerar inte nämnvärt... du växlar ner en gång till och bilen reagerar knapp.... det var så jag upplevde skillnaden... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Nää skulle nog satsa på en lite större motor asså... //Danne |
|
|
Ajaaa... 2,5 liters motorn reagerar rätt bra på motorvägen ändå. Nu ska vi inte va sånna... hehe ;-) Kanske inte som en M-motor men inte att förknippa med en gammal trött Volvo eller nåt. |
|
| Gillar ditt tanke sätt Mugge:) | |
|
Man kör ju liite annorlunda med en e39 touring än en M3'a och man skaffar den av en annan anledning. Jag gick nyligen från -95 3.0 M3 till 528 touring. Som tur är har jag haft sura bruksbilar under tiden som gjorde övergången lättare:) Att jämföra en touring på nästan 1800kg med en M3'a är inte ens lönt... /Wille |
|
|
BMWCoupe: Jag vet hur du känner dig, själv skall jag byta till 320td. Har haft en 320d ( sedan/chippad ) tidigare och de är INTE snabba jämfört med en M3/e46:a. Fast jag kör mest motorväg och den nya 320d har ju ett vrid på 330Nm och 6v, så den är nog rätt skaplig på motorvägen från 100-180 =) Sedan kan man ju chippa =)) och till våren kommer gokarten =))) Så så illa kanske det inte är ändå. Åtminnstånde försöker jag övertala mig själv det. ///Egget Länk |
|
|
Jahapp, då var det gjort! M3'an är ett minne blott. Har haft ett jäkla kul år med den iaf :) *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Beklagar sorgen! ;-) "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| Grattis till 525IM men det kan bli lite svårt att jämföra bilar nu:)) | |
|
Grattis till att du bytt upp dig! Mvh Asken |
|
|
Asken: Bytt upp dig hmmmm aha du menar från en trea till en femma okej:)) |
|
|
Tack till dem som visat sitt deltagande i sorg resp. glädje ;) Asken: kanske man ska åka till ESS nu? Starre: Hur går det med dina bilplaner nu då?? Grattis till ditt 1500'e inlägg, förresten! *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
BMWCoupe: Du har mejl om mina bil planer..... Tack:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.