AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
488

TRIMKAM

vi
121
viruz
523i touring-00
Hallå! Funderar på att byta till en Trimkam på min 525i-91:a! Hurdan Kam ska jag sätta,grader å sånt!Allt annat ska jag ha original,på sin höjd så ska jag sätta sportavgassystem,luftfilter å kanske chip!Så hurdan kam ska jag sätta??

Peter (Bmw 525i 24v-91)
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Det beror på hur körbar bil du vill ha.
Ju vassare kam du monterar in, desto sämre blir den på lågvarv. Dvs effekten kommer mkt senare och max effekten kanske kommer så högt att du inte kan få ut den.
Om allt annat ska vara orginal så bör du välja en ganska snäll kam. Vänd dig till en firma som säljer kammar. De vet hur vass du ska ha. Bör troligen max vara runt 280 grader tror jag.
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
viruz: du har ju en 24V så tänkt på att du behöver 2st kammar... och det är inte gratis till en sådan.. räkna med ca 5000:-/st för kammarna..

om du inte vet riktigt vad du är ute efter så ring runt till trimfirmor och fråga dom vad de tycker är lämpligast i ditt fall att använda.. efter kamaxelbytet så bör du mappa om din bil också...

/NoFear
kan man hitta några vassare kammar till M3 3.2l utan att det kostar skitmkt ?? och va får man ut i ren effekt?? Tacksam om nån vet nåt om kammar till 3.2an (dubbelvanos) MVH

Philip
Har med chip flyttat mitt maxvrid från 3250rpm till 2800rpm enl.uppg. vad händer med det ???

Philip
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hej!

Mera mos från botten!

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
Khöler har fina trimkammar till M50 motorn, till 2,5 liters utan vanos kostar det 15 000:- inkl. chip, vilket är ett måste.... Inte helt billigt!

Mvh
Patrik 325i -92
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Philip,

Kammar finns, tyvärr har jag ingen uppgift på prestanda o dyl. Men ring och snacka med motornord (och andra leverantörer) och lyssna vad dom säger.

Länk

Mvh
Anders S.
Hello Nasty
Byta kammar i en M3:a kan bli dyrt, med tanke på att vanos också måste ställas in.

MVH/Henrik

Kör tills det rasar
Sen är kanske definiationen "dyrt" olika från person till person...
oki, tack för svaren... ang. dyrt, kombinationen
M3+dyrt+motornord = D Y R T !!! : ) MVH

Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.