AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
710

Bilen var skruvad!

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Hej!
Vill bara tacka Asken för tipsen samt att rekommenderat Bil&Motorteknik i Huddinge för att kolla upp mätarställning. Sen vill jag ju tacka Perre på just Bil&Motorteknik som tog sig tiden, säkert en timme att kolla upp bilen, och han ville inte ens ha betalt!!! Det kallar jag service. Jag trodde inte det fanns såna människor, stort tack.
Bilen var en 528 -96 och den visade sig vara skruvad, tyvärr gick det inte att se hur mycket pga det sätt det var gjort på. Det faktum att mätarställningen var ändrad räckte för mig. Sedan visade det sig att den hade varit smälld hö fran samt bak plus att det vara några andra saker som behövde åtgärdas.
Samtidigt så tycker jag synd som säljare som inte visste om detta, han blev ju inte så glad och det kan man ju förstå.
Själv så kommer jag att leta vidare men man har ju ingen brådska.

Nu har jag fått skriva av mig lite.

mvh
Larsa
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Om fler gjorde som du, och var lite om sig och kring sig när de köpte bil, skulle marknaden för skummisar och lurifaxar vara mycket mindre.

Lycka till i bilköpandet

/330

...som av konjunkturskäl förbjudit sig att provköra "vill ha"-bilar på ett tag. 911:or, 545 E60 när den kommer etc.

My Bimmer is my mistress
Kan bara hålla med om att Perra och Bil&Motorteknik mycket kunniga/proffsiga/trevliga.
Det är köparens marknad, säljaren ska väl mest vara ledsen över att han inte kollade upp bilen som du gjorde, eller så vet han mycket väl vad det är för bil och vad som gjorts med den.

/Wille
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Trettitretti
Ibland är det bra att vara lite om sig och kring sig :)

WilleW
Perre har ju helt klart fått en ny kund efter detta.

mvh
Larsa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.