|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
ja80l |
Hej är det någon som har vitamätartavlor till e34 kan någon skika mig såna.hur tar man loss visarna på mätarna är det bara och dra ut dom eller?.Det skulle ju inte vara så roligt om dom gick sönder |
|
Det är bara att ladda hem tavlorna från nätet nånstans. hade en bra sida förut, men har tyvär tappat bort adressen. Mätarnålarna ska bara vara att dra rakt upp eller alt. dra och vrida dom lite motsols. Men det är bara att försöka o ta i och inte hålla på ett vettigt sätt om dom, så borde det inte vara någon fara att dom går sönder. Nord |
|
|
Hej. Jag har bytt till blåa tavlor med alu-ringar runt mätarna. Man drar nålarna rakt upp. Använd ett verktyg/plåtbit som du kan skjuta in under nålens bägge sidor (typ gaffel med ca 5 cm långa raka spetsar) och bänd uppåt så rakt som möjligt. Nålarna sitter som berg så man få ta i ordentligt. Tips: Innan du gör det, dra upp nålstopparna (rakt upp) först så ser du var nålen står obelastad (hast + varv + förbr). Då vet du hur dom skall vara när du sätter tillbaka dom. /Gunnar /Länk |
|
ja80l |
Tack för tipsen.har du dina blåa tavlor på datorn om du har skulle du kunna sckika mig såna.skulle bli jäckligt glad |
| ja80l: Du har mejl. | |
ja80l |
Tack det va bussigt ska fara och montera dom |
|
...mer mail.... /Gunnar /Länk |
|
|
...mer tips: Efter montering av mätarhuset i bilen igen lyser "airbag" -lampan i ca 30 sek innan den slocknar när man startar bilen. Enligt forumet så är detta ett vanligt symptom. Om jag förstår rätt så kan man få bort detta genoma att hos BMW nollställa detta med hjälp av den dator som dom kan koppla in. Jag skall be dom göra det på min när jag gör nästa service (ganska snart, är på 1 grön) /Gunnar /Länk |
|
|
Hej ni. Jag är oxå mycket intresserad men "tyvärr" går graderingen ändå upp till 300. 'Har inte kunnat hitta m5-tavlorna. Kan nån hjälpa? Sen är visarna oxå... de är röda... blått + rött... kanske vita... Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Hej b97_knl: Tyvärr så tror jag att det är svårt med 300 km/h -tavlor, har aldrig sett medan jag letat till min. Kan du kanske göra egna, lite pillrigt men det bör gå om du utgår från någon befintlig för att få storlekarna rätt. Alternativet är att du tar lös dina mätare och scannar in dom. sedan är det bara att byta färg efter behag. Visarna till mätarna har jag målat blåa, dvs det runda i mitten medan jag låtit pilarna/pekarna vara fortsatt vita. Skall lägga ut en bild på touringsidan när den kommer upp igen. /Gunnar /Länk |
|
BmwMutte |
Kan oxå ta ett par vita mätar tavlor till E34...=) |
|
Tack Gunnar. Tror inte att jag vågar ge mig på instrumenteringen själv, de där alu-ringarna däremot kan man köpa en uppsättning möjligtvis... klistrade du de fast eller... Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Hej igen. Ja, jag satte bara lite kontaktlim. Ringarna köpte jag på www.SaNiTuning.de (man kan sätta in pengar på deras konto så skickar dom) men antar att det finns på andra ställen också!? Innan jag monterade dom så sprutade jag lite klarlack på dom för att undvika eventuell ärgning. PS det finns även Titan-look av ringarna (vet inte riktigt hur dom ser ut?) /Gunnar /Länk |
|
|
metallicamats eller gunnar530 skulle man kunna få ett mail på mätartavlor ? Tack på förhand Once a beamer allways a beamer Länk |
|
|
Knudi och BMWmutte: Kan mejla er när jag kommer hem från jobbet i morgon fredag 15/8.. ligger på min hemdator nämligen! Två bilar är fler än en.. |
|
|
Tack igen Gunnar. Mycket intressant sida du delade dig av med. Finns en hel del kul, t.ex. angel eyes till alla! modeller... Ska åka ner till Tyskland snart (för att köpa nya EDC) och ska försöka köpa grejorna på plats. Vad snyggt det blev med blått på mätarna förresten, även med röda nålar, de hade (bilder där). Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
här finns det lite olika färger på mätartavlor Länk |
|
|
knudi: du har mail... /Gunnar /Länk |
|
|
Hej har någon vita tavlor till instrumenten kan ni få maila dom till mig ja har en 540-95 Tack på förhand Soya haraldsson7@telia.com |
|
|
tack gunnar dem var snygga =) Once a beamer allways a beamer Länk |
|
BmwMutte |
MetallicaMats: hade du vita mätartavlor? har inte fått några... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.