AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.599

Vilken typ av förare är du?

Sida 1 av 3
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Det finns lika många förartyper som det finns förare, förstås, men det går säkert att dela in oss i vissa grovhuggna kategorier. Säg att det finns de här att välja på:

1. Finåkaren - föraren som glider fram med en hand på ratten med ett nöjt flin.
2. Röjåkaren - föraren som plöjer sig fram som en blådåre med ett nöjt flin.
3. Bruksföraren - föraren som forslar sig själv i ett nödvändigt ont (med ett nöjt flin)
4. Försiktigföraren - så rädd för att skada sin bratte an han/hon knappt vågar släppa ratten (men ändå flinar nöjt)
5. Wannabee-röjåkaren - en som pressar sin 318 som vore den en M3 och flinar desperat.

Det finns fler kategorier. Vilka är ni? Jag är helt klart nummer ett.

Don't fuck with another man's automobile.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ligger nog nånstans mellan 1 och 2. Båda händerna på ratten, men kör inte som en blådåre. Fort men försiktigt.

///Jesper
NOLL7NOLL
Instämmer nog med jesper med tyngdpungten på 1:an så länge klockan inte slagit midnatt, då går jag över till 2.....
1 eller 2, det varierar lite.
Jag kör som alt 2 när vägen är fri och det inte är annan trafik
runt omkring. När jag kör bland annan trafik blir det alt 1.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Alla alternativ förutom ett säger att föraren har ett nöjt flin. 99% av alla som kör i Stockholm måste gå på alt. 5 alltså ;)

/Wille
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag får väl räknas till grupp 5 :)
968an får gå som om det vore en 996T
//Marin
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Hmm.

Ligger nog på 1,5.

Många faktorer som spelar in. Humör, musik i stereon, nyputsad eller inte. O.s.v.

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Länk
Oooh, skaffat Pårsche Marin??
Är det en CS eller?

/Wille
magmo
Hmmmm! Hög jämn fart på fria vägar. Annars ettrig då och då. Köra om är alltid en utmaning. :-))

528iT -97

Magmo maniac
Aldric
5! - med option på att aldrig växa upp!

Letar E30 M3 :D (letar försiktigt, har inget sagt hemma ännu ...)
80% av tiden är jag nr 1 och 20% nr 2 :)

Jepp, de flesta stockholmare är definitivt nr 5! Där hittar man också alla med silver-färgade bilar d v s de som tror att de har en sportbil...

Jens
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Wille.
Ingen CS, utan "vanlig" coupe. Skillnaden är att jag har skinnstolar/AC/targa/elhissar/c-lås/baksäte mm + 10mm högre chassie och liiiite klenare krängninghämare.
Skiljer 50kg dom imellan. För en vanlig dödlig är det försumbart, men i racigvärlden så är det enorm skillnad.
//Marin
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag är alla sorterna i en person. Helt beroende på humör/skick på bilen för tillfället/tidstillgång m.m.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Kör HÅRT...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag kör som nr 1 85% av tiden, men om tillfälle ges så slår det över till 2 och vid extrema situationer så kan det bli läge 5.

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Jag är nr 1, men ibland då och då eftermidnatt så vaknar 2an.=)

Mvh/Soki

Länk

BmwMutte
Det blir en 1:a och en 2:a på den frågan... beroende på vart man är på väg eller varför...
Jag tillhör grupp 1, men likt många andra här smyger den lilla 2an fram ibland :-)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Grupp 5 heltklart.....
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag är för det mesta kategori 1, nån gång 2, och ibland kategori 6 "AGGROFÖRAREN" som skriker åt gestikulerar åt klantiga medtrafikanter som naturligtvis inte ser eller hör svordomarna typ "menanvändblinkersendådittj*vlasvin!!!" eller "hurf***nfickdukörkortdittf*rbannadeklant*rsel!!!"

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.