|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte sätta i ett öppet luftfilter i bilen.. tänkte om de är nån som vet om de blir någon skillnad i en 316 e36..? blire någon stor skillnad på ljud? skulle va kul :) mvh. | |
|
Insugs ljudet vid acc. är väl det enda som kommer förändras. Iaf det enda som kommer vara märkbart. Nord |
|
|
Jo jag tänkte de, ja förstår att de inte händer så mke annat... tänkte bara om de blir så att de blir skönare ljud i en såklen motor? |
|
| Blir skilland på alla motorer om man sätter dit ett öppet filter... | |
| tack LazerEye de va de ja ville höra :P | |
|
Klart det blir skillnad, man måste bara komma ihåg att rengöra det. På min bil blev det en skön skillnad när man accar vid 2500-3000 varv, då råmar den som bara fan. Sen vid 6200 och uppåt till varvstopp skriker den våldsamt och påminner lite om en dumpventil vid växling.. Har ett cylindriskt JR openair filter.. +++++ beggz +++++ |
|
|
pantzare: Brukar du va på e-tuna crusingerna? såg att du är där ifrån... |
|
| ursäkta min stavning.:) | |
|
LazerEye - Självklart så brukar man vara där :) brukar du? |
|
|
Alternativ til åpent luftfilter er vel sånn cda-box, den synes jeg virker interessant. Länk Ikke så billig.. Noen som har prøvd? Se også: Länk Länk |
|
|
pantzare: Japp! brukar också va på dom |
|
|
LazerEye - Det låter fint! |
|
|
Länk läs detta killen skriver att han har fått 20hp med öppenluft filter .... det är bara att ringa å kolla hur han har trollat fram hästarna |
|
| Arash: Juhu, en 318iS med over 180 hk! | |
| med all den plasten och ljudet kan det behövas 20 extra hk för att kompensera allt det. :) | |
|
ironi... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
| Han var visst full när han fotade också... | |
|
Nuså... Vad mer än själva luftfiltret behöver man??? någon slags koppling? kanske man får me när man köper? vad vet jag, jag har inget.. någon som kan förklara?? vore tacksamt! mvh pantzare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.