AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
346

Hastighetsmätar problem på E30.

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej nu har jag nästan fått ordning på mitt instrumenthus och SI indikator förutom ett litet störande problem,

När bilen har stått still längre än en halvtimma så fungerar inte hastighets mätaren förrens man har kört ca 5-15 minuter med bilen, och när den väll har hoppat igång så fungerar den felfritt.... vad är detta??? Det borde ju inte vara ett glapp ioch med att när den väll fungerar så fungerar den som den var ny...

Har min bil fått egen vilja?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kan även tilläga att hastighetsmätaren funkade utmmärkt innan jag bytte instrumenthus.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
ingen?
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
eller så e det något knas med den nya?!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
säg inte så, jag blir deprimerad....
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
ne då =) men ha du kollat efter kall lödningar och sånna saker ?
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Är du säker på SI-kortet är friskt? Bara för att indikatorn fungerar betyder det inte att kortet är friskt.

89:a då har du nya hastighetmätargivaren på bakaxeln. med runda stift Ta lös kontakten och rengör. På min 325:a hade problem med hastighetmätaren just pga ärg i den kontakten.

Ett litet tips. Är kontakten helt uppärgad, byt till 87:ans givare. Den har flatstift = enkelt att byta kontakter.

/G
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kontakten ser som ny ut....
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack för alla svar, nu är det fixat... Jag tog bara själva hastighetsmätaren från mitt gamla ins. hus och satte i. så nu funkar det prima...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.