|
|
|
|---|---|
andwet |
har en 318i T -96 Problemet som jag har är att när jag stänger alla dörrar och låser bilen så lyser skyltbelysning och instrumentbelysningen fast jag har vridit belysningsvredet till 0 läget. Något förslag på felsökning???? Bilen är en importbil utan halvljusautomatik. |
|
Lyser parkeringsljuset också? Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
andwet |
Parkeringsljuset lyser ej |
|
Hmm som sagt, mycket märkligt. Har ingen aning vad det kan vara för problem. Någon annan? Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Verkar nästan som om det är förbikopplat på nått sätt Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
andwet |
Tillägg som jag upptäckt: När jag plockar bort säkring nr 7 som styr centrallåset så slocknar skyltbelysningen och instrumentbelysningen. Kan felet härledas till ljusströmbrytaren alt tändningslåset. ? |
|
Skulle tro att det är nån klåpare som försökt koppla förbi nått . ALT att det är kortis nånstans typ att kablar som inte hör ihop ligger mot varandra och skickar strömmen helt galet . Kolla ljusknappen på baksidan hur det ser ut där sen samma med tändningslåset . Det är vad jag tror men vet inte riktigt säkert =)) Nån annan kanske vet bättre ?? M som i Motor M3 CSL nice |
|
andwet |
Glömde säga att elfelet återkommer av och till. Har någon en länk motsvarande där man kan se elscheman till E36 modellen ?? |
andwet |
Har hittat felet en kontakt som finns bakom vänster baklykta inne i bagageutrymmet hade oxiderat. Kontakten är väldigt liten med 10 stift så det är väldigt lät med överledning emellan stiften vid oxidation. Ett tips för övriga med samma typ av fel. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.