|
|
|
|---|---|
|
Skruvade isär reglagen igår för o se om det gick o byta lampa då det slocknat på vänster temp reglage, jag kom åt den men fick inte bort den, är den lödd ?? "vilket pill!!" i vilket fall så skruvade jag ihop och nu öser det ut värme på för.sidan. Skruvade isär för o se om jag gjort något fel typ stift böjt men nej inget där. Det har varit varmt på en gång tidigare i sommar men det gav sig efter ett par minuter. Min fråga är då, när jag har på kallt kommer det brännhet luft och om jag flyttar den över till varmt kommer det ljummen luft är detta då fortfarande ventilen fram som kärvar? Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( | |
|
Jag fann felet, det har troligen korriderat i reglaget för tempen så styrningen av luckan som sitter uppe på paneln "stora luftblåset" fastnade i nedfällt läge. sprutade i lite 556 och vred lite fram o tillbaka och nu går luckan som den skall och kallt resp. varmt flödar ut enl. min vilja. Luckan styr tydligen alla utgångar så fastnar den i nedfällt läge "vilket den alltid är avstängd" så kommer det varmluft ur alla "hål" på den sidan den strular. Sparar till en ALPINA B10 V8 Länk V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.