|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tappade lappen tidigare i sommar och fick tillbaka det för någon vecka sedan. Nu till problemet, tidigare idag tog civilbilen mig för att ha gjort en omkörning på heldragen linje och jag fick böta 1000kr. Vad kan hända nu? tappar jag lappen igen eller hur fungerar systemet? Jag har inte åkt dit tidigre bortsätt fortkörningen. Mvh Pete | |
Shady |
jag fick en varning när jag körde 128 för fort 1 gång sen 1 år efter fick jag en till varning när jag "missade" in stopplikt har för mig att det står på papprena man får från länsstyrelsen att om du begår samma brott inom 2 år kan dom ta lappen från dig eftersom du inte begått samma brott så tvivlar jag att dom tar lappen av dig |
///Sashe |
Shady! Fick du en varning efter att ha kört 128 för fort? Va var det för hastighetsbegränsning? Fick du böter? |
|
De beror nog mycket på hur du blev av med körkortet första gången. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
Shady |
ooops skrev lite fel menade 118 det var 90 väg väldigt tur för mätaren på min gamla 300D visade 140 |
|
wendtan: Jag blev av med körkortet i 2 månader för fortkörning. Då körde ja för fort på 110 väg, tror det var 40km över =150. |
|
|
Bmw Pete: Jag skulle inte tro att länsstyrelsen får reda på att du kört om vid heldragen linje. Så du borde kunna vara lugn. De bryr sig mycket om rattfylleri samt fortkörning. Någon som har stenkoll på detta? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
| wendtan: jag får hoppas att det inte blir något... peppar, peppar! | |
|
Lär sig inte folk av sina misstag eller? ///Jesper |
|
| J.Dredd: Jo man kan tycka det... men nu när dom tog mig så var jag inte medveten om att jag hade gjort fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.