AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
463

Checkcontrol börjat plinga igen,varför?

jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Det till synes eviga plingandet och varningar för trasig "brakelight"
är på¨gång igen.Efter att ha dragit ur kontakterna till höjdjusteringen av halvljuset(tack för tipsen)upphörde plingandet för ett tag,1-0 till mej:-) trodde jag.Men igår när jag startade var det där igen,höger var trasigt men för säkerhets skull så bytte jag båda men vad händer?Its back & its evil!!!Har ägnat några timmar till att söka bland inläggen i forumet i dag och har läst en hel del intressant men inte att plingandet fortsatt efter att kontakten till höjdljusteringen är väck.
Måste finnas någon envis som gått vidare i detta ämne,någon som inte blivit av med plinget,eller nån som rent av lyckats.Eller är det så att det kryllar av plingande bmws utan bromsljus?
Är novis när det gäller bilelktriska saker och skulle verkligen behöva alla tips man kan få,sök inlägg har jag redan gjort.

Mvh/Johan

Kanske kan ha med LKM modulen att göra?

Kollla här Länk och här Länk
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Har ochså haft problem med ett evigt plingande från checkcontroll, men efter att jag bytte bromsljuskontakt så har det fungerat än så länge....

----BMW ///M3---
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Imorse kom inget pling så det är uppenbart att det är glapp nånstans.Tack för tips,man borde alltså kunna se med blotta ögat om LKM modulen behöver lödas om?Ska ta isär bromskontakterna och spraya lite kontakt spray,det kan ju inte skada.

Mvh/Johan

När jag fixade min LKM modul så såg jag att vissa lödningar hade sprickor, men jag upptäckte fler dåliga när jag lödde om dem för sekärhets skull.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.