|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt slavcylinder på bilen så nu håller jag på att lufta min koppling har hållt på ca:15 min men det kommer inte någon vätska bara ren luft skall det göra det?Bilen lutar framåt det är rätt va?Gör jag rätt pumpa på kopplingen hålla nere lossa nippel.Spänna nippel pumpa hålla nere lossa nippel?Hoppas på svar. BMW FOR EVER!!! | |
|
Om man har tömt systemet kan det vara knepigt att få upp trycket igen! Tryck upp bromsvätska bakvägen via nippeln i stället, det brukar göra susen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
jag har inte tömt sysyemet utan bara byt cylinder snabbt väck med den gamla och dit med den nya skall det vara så svårt då? BMW FOR EVER!!! |
|
|
har ett jävla problem får inte ur luften på kopplingen har köpt en bromsluftargrej som man kopplar till hjulet med ett luck till behållaren till bromsoljan.Men det kommer bara luft har tryckt upp ca:0,5 dl vätska bakvägen genom nipplen på slavcylindern men det är bara den + lit gammal vätska som kommer ut vad skall jag göra.Skall ju till VALLÅKRA i HELGEN HJÄLP MIG!!!! BMW FOR EVER!!! |
|
|
Problemet om bilen lutar framåt är att anslutningen för kopplingscylindern sitter högt upp i bakkant på vätskebehållaren. Lutar då bilen framåt så hamnar anslutningen ovanför vätskenivån och bara luft kommer till kopplingen. Ha bilen stående plant alt. lutande bakåt så kommer det att lösa sig. Du får nog räkna med att efter du fått ut all luft så kommer ändå inte kopplingspedalen att kännas normal utan du får trampa ca 20 gånger på den då brukar den kännas bra. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
| Prova att lufta "bak-vägen", dvs tryck in bromsvätska genom luftnings-nippeln till luften kommer ut i behållaren... | |
|
Ser ut som om jag fått ut all luft ur systemet nu ÄNTLIGEN!!! men det problemet jag hade har inte försvunnit d v s att bilen har ibland en tindens till att vilja dra antingen frammåt eller bakåt beroende på vilken växel jag väljer när jag tryckt ner kopplingen precis som om den inte kopplar riktigt det är konstigt p g a att dragläget är på mitten av kopplingsvägen så jag tror inte att det är kopplningen som är kass vad tror ni? BMW FOR EVER!!! |
|
|
upp BMW FOR EVER!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.