|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska med glädje hämta en dakargul M3:a på torsdag nu. Den är chipad med superchip + vanoschipp + ferrita efter orginal kattarna + kn insatsfilter. Den går mycket bra i hela registret, mycket bättre än en orginal. NU till mina frågor: 1: Om man slänger dit ferrita hela vägen med racekattar + ett öppet filter type pipercross, gör det då någon märkbar skillnad på ljudet och draget?? 2: Vilket avgassytem ska man ha om man vill ha det råaste ljudet? Khölerersättare? Hamaan? Eisman? Supersprint? ///M3 | |
|
kombinationen köhler katersättare och en hamann slutburk ger ett grymt ljud. Dovt muller utan det metalliska biljud som många system dras med ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Alpina B8: Okej, vet du på ett ungefär vad dom sakerna kostar? Den går inte igenom besiktningen då väl? Men det är ju bara att byta tillbaka då i o för sig. ///M3 |
|
| Eisenmann är klart det bästa ljudet! | |
|
M3 LOVER har du köpt dig din drömbil nu???Ska du ut i mariestad i helgen nu då???Kommer snart ut med min igen...Då ska den säljas för nu står det snart en M3:a i allas garage...Inte så kul tycker jag som vill ha ngt ovanligt...Men så verkar inte andra tycka då jag hört fler som vill har M3´or... Marcus Kylén Länk |
|
|
Köhlers katersättare i rostfritt gick på 5000 kr när jag köpte en sådan år 2000, nä vid besiktning så måste du montera kattarna ;) Hamannburken har jag för mig kostade ungefär detsamma. Kombinationen gav ett dovt ljud. Jag har ej hört Eisenmannsystemet, men det enda man läser är att det låter "bäst" hur nu bäst låter??? Vore trevligt om någon som faktiskt har eller har haft ett sådant kunde beskriva ljudet ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Öppet filter hade jag skippat om du inte skärmar av det väldigt bra, mitt åkte i soptunnan direkt efter bilköpet och efter det gick bilen mycket bättre. Det här kanske kan vara ett alternativ vet inte hur bra det fungerar. Länk |
|
|
Makarow: Ja, de kan man väl säga. M3:a i varenda garage??? Hur många finns de i stan? Din, den svarta, Gt´n?? Det e ju inte direkt många med 120000 invånare? Vill du ha något som alla andra inte har? Köp en supra me 1000hk eller nåt då?? Det är ju ändå inte så många som har dom. Ja, de ska ja nog, jag ska flytta i helgen med, så de blir lite mycket att göra...men lite strög blir de väl..ser du en gul M3:a så e de förmodligen jag..ha de ///M3 |
|
|
trnce: Nej, öppet filter ska jag inte ha, har ju KN nu men de e ju inte öppet, har fått för mig och hört att öppet filter inte är så bra för motorn, kanske inte e farligt så men...ändå..dessutom gör de så jävla lite på effekten och ljudet så de kvittar. Vi får väl se om jag byter system i vinter sen när de vilar.. ///M3 |
|
| Jag har ett Eisenmann supersound och det låter doft och fylligt på låga varv och vid 3000 och uppåt låter sjukt bra. Det vrålar utan att låta vulgärt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.