AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.437

OK med automat-körkort för att köra med SMG?

Sida 2 av 2
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det tar väl max en eftermiddag eller två att lära sig hitta dragläge och att växla. Svårare är det ju inte.
Väl investerad tid. Bara att kämpa på.
Kravet Automat används mestadels för de som är handikappade (fysiskt eller förståndsmässigt).
Ja
760
JanF
530i-93
Satsa INTE på ett "automat-kort" man kommer bara att ångra sig sedan.

Det kan ju hända att man plötsligt behöver köra manuellt, t.ex vid bilhyra på semester, lånebil vid service, lånebil vid försäkring osv osv, det är inte alltid billigt/möjligt att fixa fram en automat och så står man där med skägget i brevlådan :-(
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Gumman tänkte nyligen ta automatkort för att säkra kortet och minska riskerna för kuggning. hon MÅSTE ha det i nya jobbet och det var bråttom. Tyvärr är uppkörningstiderna jäkligt långt fram i tiden för automat då det t.ex. här i Uppsala saknas uppkörningsbil för automat. Vägverket lånar då av en bilskola (hon gick inte bilskola) och det tar TID!
Hon bestämde sig då för manuell och det gick ju givetvis bra ändå (vad annars med mig som lärare).
Så kör på manuell du med, det brukar lösa sig!
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag insisterar alltid på automatväxlad bil när jag hyr. I Europa leder detta emellanåt till mycket intressanta resultat. :)
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Min farmor tog automatkort vid 71 års ålder efter att farfar lämnat detta jordiska. När hon sedan förnyade kortet efter att gilighetstiden gått ut så hade begränsningen försvunnit när hon fick det nya kortet. Miss i hanteringen nånstans.

Inte en BMW till...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.