|
|
|
|---|---|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Min 325 E 36 från 95 har nu gått 13600 mil och service lampan kommer snart att börja lysa. Så min fråga är vad de kommar att göra på servicen, ngt speciellt för detta miltal eller är det bara olja, filter och andra småsaker som görs? Mycket tacksam för hjälp. Mvh Fredrik Wennerholm Fredrik |
|
Det kommer att lysa antingen oilservice eller inpection när det är dags Kolla i serviceboken vad som gjordes sist. Varannan oljeservice, varannan inspektion (insp 1, olje, insp2, olje, insp1 osv) |
|
|
Här kan du kolla vilka servicepunkter som görs: Länk De skall finnas i serviceboken. Utöver oil och insp skall bromsvätskan bytas vartannat år och kylarvätskan var tredje år. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Ni menar att när den gula lampen börjar lysa så kommer det stå olja eller inspektion 1 eller 2? Eftersom bilen är import av mig 03 maj är man alltid lite orolig att kostnader skall uppstå. Vet dock att spindelleder är bytade och bromsklossar fram var nya när jag köpte den. Bilen är dock i övrigt i mkt bra skick och går helt perfekt. Mvh Fredrik Fredrik |
|
Nej, när den gula lampan tänds kommer det stå oil eller inspection. Om det är Insp. 1 eller 2 kan du se om du kollar i serviceboken. Gjordes insp. 1 sist, är det dax för olja nu och insp 2 nästa gång. Gjordes oljeservice sist och insp 1 innan det är det dax för insp 2 nu.... osv... *För trött för att vara till hjälp tror jag* =) Hoppas du förstår? Hoppas du är nöjd med nya bilen annars! MVH //Koffe |
|
Fredrik Wennerholm |
Jag förstår, ok! TACK Fredrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.