|
|
|
|---|---|
Fjelliz |
Skälet till att min bil dör ibland o inte går att dra över 3.000 rpm när man har kört ett tag sa min pappas polare var luftmassemätaren o den skulle tydligen vara svindyr! Finns det nån som har haft liknande problem? Vad kostar en begagnad/ny sådan? Var får man tag på en? 318i E30 -84. I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
svintoleffe |
Det kan nog stämma bra attd et är luftmängmätaren. Nu vet inte jag hur den går mer men. Kan bara säga att den är ruskigt dyr att köpa ny. Enda nackdelen är att om man hittar en beg så kanske dne går ett tag sen pajar den ochså. DU kan leta på www.bildelsbasen.se sen får du ta siffrona ifrån din lmm och leta ett ett lika numme på en annan . Leffe |
|
Hva circa koster en LMM? Har lest at den kan bli ødelagt om man har sportsluftfilter, ettersom den slipper inn mer skit..? |
|
Fjelliz |
Åhh helvette... :/ Nu till nästa fråga, hur ser den ut o var i motorn sitter den? |
svintoleffe |
Mellan 4-5 laxar kostar en ny. Sen är det inte alls att sportluftfiltret släpper in mer skit, utan det är i allra högsta grad oljan som fasnar på värme tråden sen brinner dne av och då är dte kaputt. Leffe |
Fjelliz |
Hur funkar mätaren egentligen? Vad e dens funktion? Har hört att den går bättre om man kopplar ur den (när den e paj)... stämmer det? |
| Svintoleffe: Oljan som fasnar på värme tråden(hvilken tråd?)? Ingen sammenheng med sportsluftfilter? | |
svintoleffe |
Det finns en speciell olja som man oljar sportluftfilret med, och tar man för mycket olja så suger luftmängmätaren in det och så fasnar det på värmetråden i lmm så brinner den av och så är det en trasig lmm. En del gånger kan det gå att dra ur sladden, men jag skulle satsa på att leta eftre en ny. Leffe |
|
luftmängdmätare har ingen tråd det är luftmassemätaren som har tråd |
|
| Wink: Å, er det to forskjellige ting i en og samme bil? Hva er da LMM? | |
svintoleffe |
Konstigt att min luftmängdmätare hade en tråd då. Leffe |
|
Hakar på denna tråd....hur ser luftmängdmätare ut & var sitter den? Har liknande problem på min 318 också |
|
|
Luftmängdsmätaren sitter mellan luftboxen och insuget. iaf på m20, m30, m40 maskinerna. Lmm är helt enkelt en aluminiumbox med ett svart lock på. Lmm har ingen tråd utan ett spjäll samt en potentiometer. Vanligaste felet på dessa är att kolspåren som potentiometern går på blir utnötta, detta medför att bränsleblandningen/bränsletillförseln blir kass. mvh ///Jonas Länk |
|
svintoleffe |
Det var ju väldigt konstigt då en bmw verkstad sa att tråden brinner av om man får in för mycket olja ifrån sportluftfiltret. Leffe |
|
Min luftmassemätare var dålig, tråden var riktigt sotig och bilen reagerade konstigt på gas samt tvekade ibland. Tog loss luftmassamätaren och gjorde rent tråden(skrapa väldigt försiktigt bort sotlagret med en fin mejsel) sedan dess har den gått perfekt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.