AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
648

Ingår CD om navi?

Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Lurar på att ta in en E46 med Navi och TV från Tyskland.
Om bilen har den utrustningen:
1. Ingår det då även en CD-spelare för musik CD-skivor, eller måste jag ta ut skivan som innehåller navigeringsinformationen för att kunna spela musik? (I annonsen står det inget om CD-växlare, men det kanske är standard om bilen är utrustade med navi)
2. Måste man köpa ytterligare en skiva som täcker Sverige (förutom den Tyska som sitter i), eller har Navi-bilar "Europa" täckning som standard?

Tack på förhand!
navi och CD-växlare är separata enheter och sitter i bakluckan till vänster. Båda är extrautrustning.
Vill du ha någon upplösning på vägvisningen (huvudvägar och stora städer i hela Europa finns på alla lands-CD) och du vill ha det ... måste du köpa en Skandinavien-CD.

Nicke_1:

1.Min har växlare och navi de är två olika cd-fack som man sätter i resp skiva.

2.Nyare bilar har dvdskivor som täcker hela Europa + har även en annan läsare(läs dvd läsare)som klarar av hårdare komprimering.

Som du vill ha de senaste uppdateringarna så bör du byta/köpa den senaste versionen tror att den heter Scandinavia 2003-2....

Den som sitter i bilen fungera säkert bra men kanske inte har alla uppdateringar.
CBM3:

Så du hann före:))
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Tack för tipsen!
Om den inte explicit står att bilen har CD-växlare kan man alltså frukta att man inte kan spela CD samtidigt som navigatorn är i gång -eller ?

Navin ifråga är "icke-widescreen varianten".
Nicke_1:

Nu är jag inte riktigt med......

Alltså två olika fack en för cd och en för navin sitter i bakluckan till vänster den övre är för växlaren den undre för navin.

har du länk till bilen?
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
"Alltså två olika fack en för cd och en för navin sitter i bakluckan till vänster den övre är för växlaren den undre för navin.
"
Japp, detta om bilen har Navi OCH CD-vxl. Huruvida bilen har växlaren är jag osäker på. Om den inte har CD-växlaren, utan "endast" Navi kommer jag inte kunna lira musik...

Ursäkta om det blev lite omständigt! ;-)
Nike_1:

Okej nu är jag med men om den nu inte har växlare så fungerar det ju i alla fall.

navi läsaren sitter i bakluckan enkel cd(ljud)sitter i konsolen bra va?
Jag tror inte att man kunde välja navi utan växlare detta med tanke på plats för en ljud cd.Det kan knappast få plats både med en skärm och en enkel cd vid konsolen på en tre serie eller??

Inte så farligt omständigt:))
Visa användare
167
HES
CLK -03
Eftersom det är 4:3 versionen på navin är det enbart band fram. Har bilen ingen cdväxlare kommer du ej att kunna spela musik cd skivor (cdväxlare kan man eftermontera).

Cdväxlare är och var tillvall.

____
Mvh

HES
Länk
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Än en gång Tack!
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Hejsan jag undrar hur mycket kostar en navi-skiva.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Mycket!!!Tror det ligger på 1700 - 1800:- för en org. skiva.Dock så går det ju att få tag i på annat sätt till en billigare pris ;) kanske nån du känner har skivan som du sen kan kopiera av......

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Det ordnade sig jag fick med en skiva när jag köpte bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.