|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Har en M3-97 utan intruktionsbok. Nu är det så att min oljenivå lampa blinkar. Är det nån som vet vad det innebär? | |
|
För lite olja? :-) Kan ju vara att det är lite låg nivå, och att den blinkar när det skvalpar i tråget.. Eller glappkontakt/fel på givare. Borde inte vara något annat inblandat i nivålarmet. Det är väl inte oljetrycket som ät problemet?? |
|
|
Det måste ju betyda att det är dax att fylla på. Har du försökt eller kollat nivån? I min bil är det så att oljenivålampan lyser några sekunder precis efter det att man stängt av motorn - det betyder: Fyll på vid nästa tankning. Brukar uppträda just när man ska in och tanka efter en snabbare tur på t.ex. Auobahn - väldigt vältänkt. Om däremot lampan tänds under färd är nivån redan för låg(!) (nivån ligger vid min.) och man ska fylla på snarast (<5mil). Det kan ju vara så att du har precis samma system på din bil. /Lasse |
|
|
Ok, tror att ni har rätt. Ska lämna in den så får dom byta oljan och fylla på. Tackar för hjälpen grabbar! No turbo shit, just real power! |
|
|
Tar upp denna tråd då jag också fått detta problem på min M Roadster. Är det någon som vet vad som gått sönder? Enl Manualen till bilen så betyer blinkandet att nått är paj. Konstant sken indikerar att det är för låg nivå. Jag har kollat nivån och den är ok, till och med ca 2 mm över max. Lampan börjar bara blinka då man slår på tändningen då motorn är varm vilket får mig att misstänka att någon sensor har pajat, oljenivåsensorn är ju självklart högst på listan. Någon som vet vad en sådan kostar och var den sitter, har kollat min verkstadsmanual och hittar den ej.... :-( /PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.