|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för rör som går till luftburken? Har en E30 323 -85. Kan man plugga dom eller är om viktiga? /Peter | |
powsgli |
Jag har ingen erfarenhet av 323/1985 men det enda "rör" som går till "luftburken" är väl slangen för vevhusventilationen? Den får absolut inte pluggas. |
bmw_turbo |
Ja den är viktig den är precis som powsgli säger till vevhusventilationen och den får du absolut inte plugga! |
|
Från luftburken till vevhusventilationen? Brukar inte detta sitta mellan LM-mätaren och plenum? Skulle tippa på att röret/slangen går till pulsairventilen/ventilerna. //Ticco www.ticco.com |
|
| 2 rör + 2 "ufon" som går ihop till en slang som sedan går in i luftburken?? Vevhusvent isf... iaf på min =) | |
|
Eller inte.. kollade på min idag den suger in luft där... Kanske inte brea å plugga ändå?? Vevhusvent sitter inte den på ventilkåpan?? går en slang därifrån till luftspjället på insuget...... ??? /Jocke |
|
|
Det har väll nått att göra med avgasreningen. För att "spä ut avgasrna" ...... Går ifrån luftburken till grenröret med 2 st "ufon" på vägen, gjorde det iallafall på min 320i, jag pluggade igen skiten och den gick lika bra för det. Så fick iallafall jag det förklarat när jag frågade, för vevhus vent. kan väll knappast gå igenom grenröret......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
det kallas Puls-air o är tillförsel för efter bräning av avgsaerna i grenröret,tar varken HP lr nått sånt o är bra för miljön D är fegt o släppa gasen! |
|
|
tillförsel av syre ska det stå i föregående inlägg....o vevhus vetilationen får uinte pluggas led ner den i nån typ av ventilerat kärl i stället,godkänns av SBP oxå tror jag D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Kollade i bmw:s program.. vevhusvent går från åvansidan på ventilkåpan till spjället på insuget, där gummibälgen e fäst.. =)) så att plugga den e det ju inget som har med openair filter att göra ?? Men att plugga den som suger luft till avgas e inget problem då?? /Jocke |
|
|
Nä inga probs,blir bara gnäll när det är dags o besiktiga bilen D är fegt o släppa gasen! |
|
| Ok då pluggar jag igen skiten igen då =) | |
|
det räcker att den sitter där för besiktningens skull, behöver inte fungera! 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86 |
|
|
jo den måste funka vid besiktningen men inte alltid dom kollar den D är fegt o släppa gasen! |
|
|
upptäckte den där slangjäkeln när jag höll på att montera openair till min, köpte ett litet "open air filter" till den från motornord tror att dom specifierade det som "vevhusventilations" filter. hade köpt KN satsen där från början oxå. funkar skitbrainga problem tror att det gick på 245:- eller nåt sånt ser exakt ut som KN filtret så det blev ganska tufft. |
|
|
Så egentligen kan man bara låta slangen hänga löst då? För om det är till puls-air systemet kan det ju inte spela nån roll om det kommer in smuts och sånt? Men om man skaffar sig ett extractorgrenrör, finns det kvar då? Och om det inte gör det vad säger SBP? Tack för dom fina svaren! /Peter |
|
|
Ha den hänga ser väl ganska o proffsigt ut???vet inte alls vad SBP säger om du monterar bort hela grejen,dom tänker nog inte på det,men sitter den där ska den funka. D är fegt o släppa gasen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.