|
|
|
|---|---|
Toretto |
Får snart tillbaka min M3:a -02, SMG II från tre månaders reparation efter en liten påhälsning i vägdiket :) Hur som helst är det dags att slänga på nya sommardäck, har ni några bra tips och erfarenheter att dela ? Söker efter en bra kompromiss bana och normal körning. Pirelli p-zero rosso verkar ju dominera ganska ordentligt om man skall tro auto motor sports tester. Tycker dock inte om den röda texten på dem men det kanske man kan få utan... Lite snyggt med mindre diskret vit text á la csl på sidan tycker jag dock. |
| Michelin Pilot Sport 2, klockrena däck med nytt mönster för säsongen. Jag köpte mina via www.dackonline.net och var ca 35% billigare än min däckhandlare trots superb rabatt. | |
|
Kan bara holla med Asken! _______________________ Letar 540iA Touring 00- |
|
| Pilot sport | |
| potenca so3 | |
|
Snabbast på Ringen åkte man väl med Yokoham AVS Sporten men rätta mej om ja har fel... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
| Potenza S03 har jag på min, och bakdäcken är slut efter 1100mil. Så det känns som att köra på radergummi. Men greppet är det inget fel på! | |
|
Årets Pirelli Pzero Rosso har inte den röda texten. Den sitter bara på förra årets modell. Kör med rosso och är än så länge nöjd. //X. |
|
|
Jag körde på Michelin Pilot Sport förra sommaren. Dessa däck var betydligt mycket mjukare än Pzero Rosso. Så de däcken höll bara en sommar... Men det var jävligt bra grepp i dom. Så jag väljer nog Pilot Sport nästa gång, igen. //X. |
|
|
Jag kör på Yokohama AVS Sport... och dom funkar kanon... både på bana och som vardags däck... och Mr Vanos har alldeles rätt... Gemballa Porschen är skodd med AVS Sport däcken. ____ |
|
|
Jag kör på ContinentalContactSportII och de funkar fint både på och utanför bana. =) ///Egget Länk |
|
| Pirelli PZero Nero | |
| Bara för att ett däck är mjukare behöver det inte betyda att det slits fortare. slitagetiden beror mest på vilken gummiblandning däcket har, om det innehåller mycket naturgummi eller inte. Ett gatdäck kan slitas fortare på bana en ett mycket mjukare och mer greppvänligt r-däck. "Nackdelen" är väl att du kör mycket fortare och på så sätt sliter mer däck. | |
Buspelle |
Förordar också Pilot Sport. Är inne på min andra omgång och tycker att detta däck är kanon. |
|
Tjena! Var det din skönhet som stod på BMWGroup i Mölndal med lite masserad front. En svart med 19"? /Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.