AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
600

Biltema dämpare

Undrar om det är nån som använder sig av biltemas stötdämpare och i så fall undrar jag hur många mil dom håller. :)
Dom håller knappt alls. Jag har haft dom på mina före detta e21 & e28 och på nuvarande andra bil SAAB 900. Jag satte på dom på SAAB:n i november förra året och efter ett halvår blev dom svampiga och hemska. Aldrig mer!

Kvaliteten på dom är lika dålig som deras vindrute torkare.

Mvh LEF
svintoleffe
Lars-Eric Fjellvind
Det är absolut inget fel på deras dämpare hade ett par såna på min gamla 323 Dom funkade hur fint så helt, sen har mina kompisar dom på både saab turbo och en hel del bilar till.
DOm jag har pratat med säger att eftre två år så är det bara att byta dom då dom är slut.
Sen är det inte heller något fel på deras vindrute torkare, då jag ochså hade dom på min gamla 323 under hala vinter dom torkade hur fint som helt, just nu sitter dom på min 325, dom är nog inne på sitt första år nu.

Leffe
Då är det väl fel på mej då... ;-)

Har jag haft prylarna på tre bilar måste väl åsikten vara värt nått. Är glad att dom inte finns till e34 för då frestades man säkerligen att testa igen.

Att påstå att det absolut inte är något fel på dämparna och i nästa andetag säga att dom är slut efter två år...
=> Skräpdämpare som kan duga som tillfällig nödlösning.

På SAAB:n gick dom hyggligt runt 1500 mil, äkta skandal.

Och torkarbladen ÄR dåliga.

Men man får ju vad man betalar för så är det ju med allting.

Ha det bra i trafiken

Mvh LEF
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Är det inte så att Biltema får sina prylar från olika leverantörer hela tiden? I såna fall förklarar ju det varför grejorna verkar hålla så ojämn kvalitet.. Mina torkarblad som jag köpte där, till "vinterbilen" funkade acceptabelt i ca en vecka....
bmwracing
Köpte torkare från biltema. Dom funkar, men däremot passade inte fästena:/ fick helt enkelt flytta över gummit till dom gamla torkarna istället. Men har du en gammal blästrad ruta funkar nya torkare väldigt dåligt oavsett fabrikat.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Angående torkarbladen så har de sin fördel mot svindyra Bosch som exempel, man kan köpa Biltematorkare 5 ggr om året och ha bra fungerande torkare istället för att köpa ett par dyra Bosch och ha taskig torkning efter mindre än ett halvår.
Stötdämpare som inte håller 10.000 mil på en normal bilist bil är skräp. Som vanligt så får man vad man betalar för i detta fall.

///MVH Hasso
Länk

bmw525ixt
Jag har mycket dåliga erfarenheter av biltemadämpare. Bytte dämpare gick en vecka sedan frös dom ringde till Biltema och jag fick nya, bytte gick ca två veckor dämparna frös igen.
Ringde Biltema fick nya och det gick nästan en hel månad och sedan var det samma visa då fick jag pengarna tillbaka. Därefter köper jag aldrig bilreservdelar på Biltema.

BMW 525ixT
D-diddy
på biltema så köper man bara maskeringstape, och mattsvart sprayfärg som man lackar stolpen till brevlådan på. INTE delar till sin bil, alldra minst sin BMW ;)
David

svintoleffe
Alla bilar jag haft så jag haft biltema prylar på, och då aldrig haft problem.
Då är det saker so bussningar med mera.

Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.