|
|
|
|---|---|
magmo |
Hej! En bekant till mig har skaffat en 735 -88 och när man startar den så låter det som ett matallsikt klickande i någon sekund. Såg även en 635 från samma årskull med samma ljud. Någon som vet vad det kan vara. Kändes avlägset att tro att det skulle vara skyddsplåtarna till katten. Hilfe Magmo maniac |
Ras.mus |
Jag har samma ljud i min 735:a från 87 så snälla skriv vad det är nån! |
|
Jahapp...Här finns en till med "klingande" vid start på 735:an,låter lite skumt som sagt. Har inte heller några bra idéer om felorsak..hmmm.. Mvh Janne. |
|
Ras.mus |
Finns det verkligen ingen som känner till nått om detta? |
| Min gamla 530-88 klingade oxå. Vissa kompisar sa "det dääär måste du kolla upp", men jag orkade aldrig göra det, större problem prioriterades | |
|
Precis när motorn startar brukar det komma ett metalliskt "kling"! Det ljudet finns på i stort sett alla E32:or, det är fullt normalt. Jag vet faktiskt inte vad som åstadkommer ljudet, men en gissning är ju att ljudet uppkommer när solenoiden slår tillbaka...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack Jeppe! Då känns det redan lite bättre :) Mvh Janne. |
|
|
Om jag ej missminner mig har jag hört att generatorn kan göra ett klingande, metalliskt ljud på M30-motorer. Jag är inte säker, och jag har ej hört ljudet själv, men det kan vara ett tips. Det skulle i så fall vara helt ofarligt, och således inget att bry sig om. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Jag har det oxå på min 525 TDS, enligt forumet så är det start drevet som går i start kransen... Solenoiden trycker ut startdrevet för långt... Sök.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.