|
|
|
|---|---|
bilbmw750ia |
Hej! kanske ska köpa en bmw 750ia-90 det finns ett fel på den de är att när man lägger i driven så rycker den till kraftigt i första växlen annars så fungerar den ok. jag har själv inte vart å provat den än. sälgaren säger att de troligtvis är något men elektroniken i lådan. vågar man köpa den? bilen finns att titta på blocket under skaraborgslän stig heter sälgaren kan den va något att ha milantalet kan väll inte stämma bara 12000mil nä de tro ja inte på men men Mvh |
|
Hej, är det den svarta 750 1990:n med regnummer CEN 918? Isf råkade jag av misstag springa på den i våras när jag var uppe i Skaraborgs trakten och kollade på en annan BMW. Den stod utanför en mack till salu. Diamantsvart, svart skinn ganska mycket utrustning verkade det som. Har för mig att det fanns en del rost på den, samt någon buckla/skada på vänster bakdörr/hundben. Verkade vara fin inuti. Hur som helst tycker jag att 49 k är för mycket för den bilen. Mvh Johannes En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
bilbmw750ia |
hej! den finns på blocket å han begär 59900kr verkar vara mycke med tanke på att lådan inte är ok Mvh |
Paap Reeder |
Hej bilbmw750iA! Lugn lugn i stormen. Innan Du börjar måste Du ärligt kunna svara på frågan: Vad kan jag göra själv?? Klarar Du inte att exvis byta insugspakn, "renovera" tändningsanläggningen eller renovera starten ..... låt bli eller kalkylera med 10´ för varje fel. A - fastställ miltalet!!! Skillnaden mellan 12000 och exvis 22000 mil är minst ca 20000:- i förslitningsdelar. B - Fastställ tillverkningsmånad - är det kanske en import 90:a som uppgraderats vid regbes??? till en 91:a?? C - priset är åt h-e! Betalar Du 60 måste Du vara solvent i a f upp till 100´. Kan mycket lätt gå åt. D - lådans elektronik ...... glöm inte att den skall samverka med de övriga tre boxarna ECM 1 ECM 2 samt EML. (Lika känsligt läge som att gå med nya frun på ett party där den f d dito är med. Kräver att alla 1:or och 0:or funkar bra) E - fullhistorik (i a f i Sv är ett absolut krav) Att fixa lådan kan lätt hamna på 25´. (Jag betalade 40´för min 750:a som var och är verifierad både tekniskt och pappersmässigt till 17100 mil. tillverkad 91-03). men men ........ visst är det sedan skönt att lätt som en plätt på E 4 i backarna N Jönköping kunna runda en japan eller dylikt som puttrar på allt vad den förmår ......he he. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.