|
|
|
|---|---|
Toballan |
Vad är det för skillnad mellan E30 318i 0ch 318 is underrede? Bromsarna är ju olika, men hur är det med fjäderben och balkar? Jag hittar ingen att titta på så jag måste fråga. Jag behöver veta eftersom jag skall besikta min 318 turbo enligt 318 is underrede bara den fyller kraven. Då får jag ju ha mera effekt... I finland iaf :) Det är brottom och det är för mycket att byta till 325 underrede. |
|
Det är ingen skillnad på underredet. Svempa |
|
ant |
Om du med underrede menar upphängningar, bromsar osv (Chassi) så skiljer sig dämparna, bromsarna och krängninghämmarna från 318i till 318is 16V. Om det är mer vet jag inte med det är iaf en början. ====== Min bil:Länk |
Toballan |
Så det är alltså dom grövre.. 50 mm fjäderben på 318is och 45 mm på 318i? |
|
318i har iaf 45mm fjäderben. 318is har samma upphängning som 325'an och borde således ha de grövre fjäderbenen. mvh ///Jonas Länk |
|
|
Ja, om det är jobbigt att byta till 325 så är det lika jobbigt att byta till 318is M42 förutom ABS-problemet. Efter vad jag har förstått är allt identiskt med 325i på 318is förutom att ABS inte var standard på 325i. Kan vara något med fjädrarna (vikt) och någon bussning också, men mycket mer ska det inte vara. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Toballan |
Jaha, så det är standard med abs på 318 is... Då får jag nog glömma min dröm... Det är nog inte för jobbigt nej.. men det är tidskrävande och jag saknar delarna som behövs före nästa måndag. |
ant |
Nej, det Haglund menar är att det är samma jobb att byta till 325 grejer som 318is grejer. 318is har inte ABS som standard! ====== Min bil:Länk |
|
Jag menade självklart att ABS var standard på 325 och inte 318is. Felskrivning! Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Evotec |
Här i Finland hade iaf vissa årsmodeller av 325 ABS-bromsar som tillval, ej som standard! |
|
Evotec: Säker på att det inte var 325e eller liknande? 325i med 170 hästar skall, enligt vad jag har förstått, ha ABS som standard. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Fjäderben från en 323a då ? Det är väl samma storlek på dom som en 325a va ? Rätta mig om jag har fel. Haglund2306: Du har helt rätt alla 325or har ABS som standard |
|
| I sverige var det iaf standard med abs som ja har fattat de | |
Evotec |
Det är dock ganska vanligt att "svenska" bilar avviker en hel del från "finska" bilar, speciellt angående utrustning! |
|
Evotec: Jo, det vet jag, men efter vad jag har förstått skall alla (kan Finland vara undantaget som bekräftar regeln?) 325i ha ABS som standard. Alltså även i Tyskland och, som jag trodde, resten av världen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Toballan |
I finland finns registrerade E30 325:or utan abs! |
|
teres: Ja det stämmer, 325i, 323 och 318is har likadana fjäderben, 51mm. M3 har också 51mm fjäderben men ett fäste för kränghämmare på dem som de andra saknar. |
|
|
Byggde en 325iM av en finsk 316 och en tysk 325iM för en tid sedan, enligt finska registeruppgifter hade alla 325 ABS som standard 1987. Därför måste också den byggda bilen utrustas med ABS. Funkar fint nu! =) BMW - automatic smile activator |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.