|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag chippat bilen och tyckte att det gjorde en avsevärd skillnad, men det räcker inte!! Är det någon mening med att plana topparna på en 525:a? Och isåfall vem gör sånt i Gbg omr och vad kan det gå på? Effektökning? Är det andra saker man måste göra i samband med detta? Om det inte är värt att plana topparna, vad kan man göra som nästa steg för att få lite mer krut i bilen? Tacksam för svar SD | |
| Det går inte att plana toppen om du inte fräser ur ventilurtagen i kolvarna. Det är så tight att det tar i vid övervarvning tom. | |
|
Ok! Är inte så hemma på motorer, men gillar farter! Skall väl antagligen ha kvar %25:an över vintern för att sedan byta till något mindre och snabbare. Troligen en M3 E-36 till sommaren, men jag vill få upp effekten lite till innan dess så att jag inte somnar ;-) Vad kan man göra utan att lägga ner några fantasi summor? Mvh Daniel |
|
| Inget :-( | |
|
*asgarv* Då blir det väl fetare bromsar istället som blir nästa punkt. Några rekommendationer där som inte kostar fläsk? Mvh SD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.