AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
730

mekonomen vs motornord

kn
310
knudi
535i -92
Vilket är bättre o köpa delar ifrån eller kvittar det?

Once a beamer allways a beamer

Länk
Bättre o bättre vet jag inte men Motor Nord har ju billigare priser , fast iofs så kostar det ju lite att ev skicka delarna.

Men min personliga tänke är att mekonomer är ganska dyra om man jämför med tex bmw...

Billy B-10
Länk
jimper
har alltid trott att det var dyrt att köpa delar på bmw men upptäckte när jag skulle byta samtliga filter på bilen att bmw var lika billiga om inte billigare än mekonomen. bättre att köpa original delar.
kn
310
knudi
535i -92
det var det jag också tyckte. har nyligen köpt 535:an men jag har en volvo 245 o där e i alla fall mekonomen svinmycke dyrare än originaldelarna. Och till bmw ha jag kollat typ lambdasonden ska ju mekonomen ha 1000 spänn mer än motornord öööh

Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Har inte motornord orginaldelar? Samma art. nr. som orginal åtminstone. Nån som vet?

///Jesper
Kan varmt rekommendera Bildelsimporten.se

Har aldrig mött mer serviceminded personal. Bra priser och grym service. Kanske inte billigast på allt, men det vägs upp av bemötandet och kunnandet

Mvh SD
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Hej Knudi ... har du repat toppen ännu ?

########
# PAJALA #
########
kn
310
knudi
535i -92
ja den e repad och bilen går bra. Han stod för reparationen o delarna. det var nån han kände på Bmw som skruvade åt honom.
har hunnit köra ca 20 mil sen vi fick tillbaka den och än har den hållt "peppar peppar". Packningen var blåst på 6:ans cyl och rakt ut åt sidan. dem planade toppen litegrann o la dit nya packningar.

Länk
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Har handlat av motornord och dom är väldigt billiga på nästan allt. Skivor, klotsar, hanbromsbackar och monteringssatser till båda bakhjulsen kosta 1350kr hos motornord till min 535:a. Sen kan dom skicka det med bussgods i hela norrland iaf så det är inte så dyrt med frakt. Gick på 100kr nånting för mig.
M-
134
M-Auto
325i -06 E90
523i (530i) -10 F10
Anledningen till att Mekonomen nästan är lika dyra som "orginal" delar är just för att de oftast säljer samma produkter. Många orginalverkstäder tex V.A.G och Volvo är stora kunder hos Mekonomen eftersom de i vissa fall kan köpa samma (SAMMA!) produkt billigare via Mekonomen än via centallagren på tex V.A.G och Volvo. Jag personligen är en mycket nöjd kund hos Mekonomen, snabba leveranser och har istort sett få fram allt jag efterfrågat. När det gäller Lambda så rekomenderar jag absolut inte att köpa en universal Lambda utan orginalkontakt, om Motornord´s Lambda har orginalkontakt vet jag inte, men jag skulle kunna tänka mej att det är det som är skillnaden. Man kan inte med bra resultat skarva ihop orginalkontakten med en universal Lambda, något jag själv inte trodde på men som jag blev överbevisad efter många tester, det fungerar tills det börjar bli galvaniskt släpp efter några månader.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.