AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
427

M3 E36 i Superstage

Hur fort tror ni man kan ta sig runt Superstage med en 321 hk M3? Jag var där o körde i söndags :-D så jag har ett hum... Men vad gissar ni?

Bilen är en fyrdörrars -96'a. Chassiet är uppgraderat med MK Motorsports kit (dvs Bilstein/Eibach) som nu gått 10.500 mil. Helt orörd drivlina förutom bytt slutljuddämpare. Pirelli slicks, 235 fram 245 bak. Original bromsar förutom bytta belägg (Pagid RS19) och tåligare bromsvätska. Bilen har ALL utrustning utom elstolar, dvs den väger 1650 kg... arrghhh.

Så... vad gissar ni?

/Magnus

PS: Ni får inga poäng om ni tjuvkikar efter tiden på min site >:-O
ma
119
maol
BMW M2
1,31 kanske¿
Grattis Magnus!! Det var en RIKTIGT bra tid, jag skulle tippat på ca 4-5 sek långsammare... Det måste vara en av de snabbaste tiderna som uppmätts med en M3 E36. Vet du hur snabbt E46 M3:or har kört som snabbast?

Nu blir jag bra sugen på ett Bilstein/Eibach-kit... Sen gör väl däcken en hel del också förstås.

Jens
Grattis!!
Bättring på ca. 2 sekunder från förra året va?

/Wille
Ja det var ju en bra tid, med tanke på vikten och den "blygsamma" effekten.
Äsch... några har ju tjuvkikat ;-) :-) (tack för grattisarna :-)

Förbättringen från förra året hänger på däcken. Men det är ju kul att det går att åka så fort med otrimmad drivlina! Jag hade några små missar även på det snabbaste åket så det går att komma ner ett antal tiondelar ytterligare.

Här finns mängder med tider på olika bilar: Länk

/Magnus Thomé
REJSA.nu - Länk
För er som inte tjuvkikat på resultaten än och vill gissa så kan jag ge en fingervisning med att jag körde på 1:31,nånting med fyra pers i bilen :-)

/Magnus Thomé
REJSA.nu - Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Var det du som körde mot Gullabo med din M3a? Har för mig att du låg strax under 1,30 då, men nu kanske du är nere i 1,25-1,27 med slicksen.
//Marin
Bra kört alltså....

____
Nu finns det en in-car video på M3'an med fyra pers i bilen i Superstage, hehe. Finns på rejsa.nu Länk

/Magnus Thomé
REJSA.nu - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.