|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar starkt på att köpa en 735 -86, men det finns några detaljer som bekymrar. Knappsatsen till AC:n funkar inte, knapparna går helt enkelt inte att trycka in och därmed kan man inte ens ställa fläkthastigheten. Är det någon som känner igen felet och vet hur man åtgärdar det? Blir det dyrt på verkstad? Elhissarna på vänster sida (fram + bak) funkar inte. Någon som har någon teori om vad det kan vara? Vad kostar det att göra en ventiljustering på en sån där rackare eller i värsta fall byta kamaxel? | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Att knapparna inte går att trycka in är mycket vanligt. Du får trycka in en annan knapp samtidigt som du trycker in den knapp du så att säga vill ha intryckt konstant. Om det sedan skall vara så håller jag inte för troligt, att laga det eller byta ut knappsatsen lär nog bli oförsvarbart dyrt. Elhissarna har säkert kärvat ihop så du får ta bort dörrsidan och smörja upp dem. En ventiljustering kan man göra själv, om man inte kan det så tar nog en verkstad cirka en femhundring. Lyssna på "hur" lyftarna låter, är det ett mer vasst och hårt knackande är det troligen ett kamaxelbyte på gång, annars kan det räcka med en justering. Att byta kamaxel kostar annars på BMW cirka 12 -15 000:- /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Man tackar! Mmmm, klurigt det där med lyftarna... Vet inte riktigt hur de ska låta, men bilen har i och för sig bara gått 18000 mil, så det kanske räcker med justering. Låter lite diesel om den. |
|
Om kamaxeln inte är bytt tidigare kan det mycket väl vara dags att byta den vid 18 000 mil, tyvärr... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Ja, det känns lite riskabelt. Har några andra objekt på gång också som tur är. |
|
Jasså, vad är det för skojiga bilar? Har du provkört 735:an? Vad begärs? /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Jag bytte knappsats till min 523T-00 för 2 veckor sedan, det kostade bara ca 230:- helt otroligt !! Jättelätt att byta dessa själv, pillar bara ut dom lite snett ifrån ramen, du behöver inte ta bort hela ramen. Alla knappar ingår i denna satsen. |
|
|
Jaha, det lät ju inte så klurigt... >>>BMW-beroende Har provkört 735:an och det var ju förstås jäkligt härligt. Den är otroligt fin i karossen (INGEN rost) och invändigt, men den maskinella biten känns nog lite för oroande för att jag ska våga köpa. Har helt enkelt inte råd med kamaxelbyte och kan knappast göra det själv. Begärt pris för bilen är 17000. Har kollat på en 320 touring också, inte lika frän men ändå en schysst bil. Får väl se, än så länge puttrar jag omkring i min Renault 5... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.