|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta oljetrågspackning på min 325e E30 -87 Har hört att man då måste lossa några motorfästen och sedan lyfta motorn en aning. Stämmer det verkligen? När jag kollade i reparationsboken jag har så stod det inget om att man behöver lyfta den. Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk | |
|
Jag bytte trågpackning (och vevlager) med motorn på plats. Lyfte motorn en aning med lossade motorfästen. Släppte ner tråget några centimeter. Lossade sedan oljepumpen och släppte ner den i tråget. Sedan gick det att dra fram tråget. Det var på en 320i -84, men det är i stort sett samma bil / motor så det borde väl vara samma... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
bmwracing |
Nån som vet om samma sak gäller på min e21:a med m10? måste oxå ner med tråget nämligen. / racing |
|
Har ingen aning om E21:an, men har för mig att min far har fått det gjort på en -02:a. Men inte helt säker. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
på e30 behöver du lossa lite på fästena !! klöm inte ta bort kåpan vid växellådan där sitter fler bultar till tråget lycka till ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Ok. Tack för svaren. Mycket märkligt att det inte är nödvändigt enligt boken. Jag kan ju ha missuppfattat boken, hmm ja det står SUMP här, inte oljetråg. Är SUMP & OLJETRÅG samma sak? Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
| Ett alternativ kanske är att lossa på styrlederna?? Jag håller på att försöka få fram mitt tråg just nu. | |
| Hur kan man lyfta upp motorn? | |
svintoleffe |
Man kan lyfta motorn med en travers elelr en domkraft, elelr så tar du någon 2tum 4. så gör du som ett motorn stag, som står på där bultarna för framskärmen är, så tar du något spännband , det funkar skit bra. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.