AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
875

Skrammel bakifrån

När jag kör över små gupp typ potthål och skarvar skramlar det någonstans bakifrån. Har provat ta ut allt löst i bagaget,kollat bränslepump och avgas och annat, men det hjälper inte. Har fått för mig att det ska klonka ordentligt inte bara småskramla om det är bakvagnsbussningarna. Har en 318is -88
Ko
663
Koffe
320iC -93
Jag tippar på att det är bussningarna eller övre stötdämparfästet. En BMW-verkstad borde kunna kolla upp det. Min låter likadant, ska lämna in den i veckan...

//Koffe
bmwnisse
Kolla fjädrarna ! Mina "klickade" vid små gropar.
Det visade sig att ena var av vid nedre fästet.
möolt= med önskan om lycka till !

2002-75
518-76
320-92
sm
99
smartin
318iS -90
Bakre övre stötdämparfästena är busenkla att kolla själv, bara att ta bort inredningen i bagaget. Lika enkelt att byta också.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
stötdämparna bak kan också vara kassa! man märker det inte på att det gungar utan det klonkar bara. det är en ventil inne i dämparen. det har hänt mig på två bilar!

323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86
Ko
663
Koffe
320iC -93
Nu är min bil fixad. Det var båda övre stötdämparfästena bak som var slut. 1760:- senare är jag av med oljudet... Det kostar att ligga på topp =)

//Koffe
Sitter ganska nya gasdämpare bak så de är det nog inte.
Sagitt.f
Visste du att Motornord tar endast 100:- st,för
övre stötdämparfästen till E30 och 150:-st till E36.
+ eventuell felsökning hos BMW ca500:-
Blir betydligt billigare så Koffe.
Gurkan även om du har nya stötdämpare bak så kan du ha gammla stötdämparfästen,eller bytte du dom samtidigt?

bj
3
björre
325i 93
kolla om bromsklossarna sitter löst,prova att hålla lätt på bromsen när du kör över en ojämnhet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.