|
|
|
|---|---|
| När jag kör över små gupp typ potthål och skarvar skramlar det någonstans bakifrån. Har provat ta ut allt löst i bagaget,kollat bränslepump och avgas och annat, men det hjälper inte. Har fått för mig att det ska klonka ordentligt inte bara småskramla om det är bakvagnsbussningarna. Har en 318is -88 | |
|
Jag tippar på att det är bussningarna eller övre stötdämparfästet. En BMW-verkstad borde kunna kolla upp det. Min låter likadant, ska lämna in den i veckan... //Koffe |
|
bmwnisse |
Kolla fjädrarna ! Mina "klickade" vid små gropar. Det visade sig att ena var av vid nedre fästet. möolt= med önskan om lycka till ! 2002-75 518-76 320-92 |
| Bakre övre stötdämparfästena är busenkla att kolla själv, bara att ta bort inredningen i bagaget. Lika enkelt att byta också. | |
|
stötdämparna bak kan också vara kassa! man märker det inte på att det gungar utan det klonkar bara. det är en ventil inne i dämparen. det har hänt mig på två bilar! 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86 |
|
|
Nu är min bil fixad. Det var båda övre stötdämparfästena bak som var slut. 1760:- senare är jag av med oljudet... Det kostar att ligga på topp =) //Koffe |
|
| Sitter ganska nya gasdämpare bak så de är det nog inte. | |
Sagitt.f |
Visste du att Motornord tar endast 100:- st,för övre stötdämparfästen till E30 och 150:-st till E36. + eventuell felsökning hos BMW ca500:- Blir betydligt billigare så Koffe. Gurkan även om du har nya stötdämpare bak så kan du ha gammla stötdämparfästen,eller bytte du dom samtidigt? |
| kolla om bromsklossarna sitter löst,prova att hålla lätt på bromsen när du kör över en ojämnhet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.