|
|
|
|---|---|
|
Enligt rubriken... Import från tyskland. 10500mil. Svart, Grå klädsel ej schiinn, Automat med steptronic, Fastmonterad BMW telefon, Businesspaket( Xenon, autoavbländbara inner/ ytterbackspeglar, strålkastarspolare, regnsensor, färddator, Klimatautomatik med AUC), Mratt med multifunktion, Widescreen navi med TV, Elglaslucka, Språkstyrning, universalfjärr. Sommar och vinterdäck på lättmetallfälg. Mycket välskött och unfallfrei. Dokumentation och allt finnes. CD eftermonteras innan import. Vågar jag ta hem den överhuvudtaget säljbar och vad kan prislappen hamna? | |
| Priset här hemma bör hamna runt 250.000:-, om jag inte är helt ute och cyklar. Vet inte hur dieselmarknaden ser ut i Sverige nu för tiden, men det borde väl inte vara omöjligt att sälja iaf. | |
|
Skall nog vara Touring tror jag.. Skatten avskräcker alltför många ( och dyr som tjänstebil).. Inget skinn nja.... Jarls har hafts sin 330d med 900 mil på mätaren i över ett år...så åter svårsålt.. 184 eller 193 Hk?? Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
| -01 var väl 193 hk? Jag har iaf baserat mitt pris på nya motorn... | |
| 193hk, får beställa en touringkaross på reservdelsdisken i solna:) | |
|
225-230' SEK topps. roadZter |
|
|
Enklast är att kolla på liknande bilar på mobile.de för att få en uppfattning om vad priset kommer att bli i sverige. Orsakent till att min uppfattning är att det fungerar så är att de allra flesta BMWköpare tittar där innan de bestämmer sig vad de vill betala. Bilen verkar välutrustad. Tror att på just dieselbilar är avsaknaden av SCHiin inte lika kinkigt. /Simon |
|
| Skulle tro att en sedan med over 10' mil inte ar sa lattsald. 530d har tills for ett ar sedan varit ratt sa lattsald eftersom det inte har funnits sa manga bilar ute pa marknaden. Nu borjar tjanstebilar (oftast sedaner) fran -99 och -00 komma ut pa marknaden med 10-15' mil pa mataren. Detta gor att prislaget allmant gar nerat och jag ar inte saker pa att en import med samma mil har helt latt att konkurrera. Antalet potentiella dieselkopare ar farre en bensinkopare och som det ar nu kan det ta tid att fa en av de fa koparna att bli intresserad och vilja betala for din bil nar det finns ganska manga andra likadana att valja pa. Jag tror rent allmant att man har storre mojligheter med en touring, da det inte saldes sa manga sadana nya i Sverige och de flesta (atminstane valutrustade) som finns pa marknaden ocksa ar importerade. Mitt tips skulle vara att ta in en 530dAT med ratt sa fa mil vilket borde kunna vara en mycket mer lattsald bil. Om jag skulle vaga mig pa en gissning sa tror jag att det ar svart att fa ut mer an runt 225' for denna bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.