|
|
|
|---|---|
|
Har vaxat pärlan i helgen med Sonax bilpolish och därefter sonax flytande hårdwax. Strålande resultat =) Nu undrar jag vad om det skiljer myket mellan Sonax bilpolish och Sonax proffs waxpolish, jag hittade nämligen en butik som säljer den. Är dom likvärdiga eller? Tacksam för svar | |
|
Enligt mitt (och många andra här på forumet) är proffsserien både billigare (literpris), drygare och mer lättjobbat (mindre risk för flammighet). Dessutom luktar det godare (luktar apelsin) då det är vattenbaserat i stället för petroleumbaserat. Mer miljövänligt är en bonuseffekt. Hållbarheten är svårt att avgöra, men sonax flytande hårdvax har erkännt lång hållbarhet i finishen! Jag tycker att proffsserien är att föredra, men den kan vara lite svår att få tag på! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kan bara instämma med Johan. Fråga dom som sett min bil efter jag polerade den. :-) Eller kolla denna tråden från Knutstorp. Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Använde Sonax produkter för första gången förra veckan, hakan hänger fortfarande och släpar i asfalten. Polérade bilen för hand i tre steg. Först RUBBING, sedan BILPOLISH och sist FLYTANDE HÅRDVAX. Det tog tid att bli klar (10 timmar) men vilket resultat. Skulle lägga ifrån mig det lilla locket som hindrar hårdvaxet att rinna ut, lade det på motorhuven men ack förgäves. Locket gled iväg som BAMBI PÅ HAL IS. Det är då man vet att man fått tag på bra produkter. Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.