|
|
|
|---|---|
|
Har varit och kollat på en 528iAt 97a 21.000mil Silver met. Svart montana skinn, komfortstolar, elrattstång, tv/navi, växlare, elglaslucka, pdc, multiratt, krok mm Bilen har en stämplad servicebok och verkar ha skötts enligt föreskrifterna. Hela bilen är omlackad(ok gjort) med klarlacksläpp bla på bakdörrar och bakskärmar. DISkontrollen visar checksummefel, om det beror på skruvad mätare eller felnollad service är inte klarlagt. Framdörrar ersätts av nya på rostkskyddsgarantin. Att åtgärda med kostnadsförslag. fixa klarlacksläpp: 2000:-, Att åtgärda vid kommande service 750 mil kvar, Skivor, belägg fram samt arbete 1630+860+800= 3290:-, Dämpare fram, dammskydd och arbete 3740+270+1000= 5010:-, Hjullager bak= 1950:-, Handbromsjustering= 600:-, Polering och rekond =1500:-. Sa 14350:- Vad värderar man denna i inbyte mot krutis till? Jag vill inte behålla den utan kunna sälja den vidare utan någon som helst vinst. Tackar för all input jag kan få. Har en viss åsikt men vill höra eran. Mvh Asken | |
|
120 PoK?? ( har ju Navi/Tv som är nån slags mantra för många....) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Verkar vara så långt från Hassoskick man kan komma, en nedkörd bil som inte är väl underhållen, icke bytt stötdämpare runt 15000 mil som exempel. Ett omlackat renoveringsobjekt för att få en fräsch bil. Inte mer än 100 t. Ett utpris efter rep och underhåll max 125. En kanonfräsch 13.000 milare ligger max 160/165 tusen med liknande utrustning och då är det utgångsbud. Och det finns fräschare 98 ttor på börsen med betydligt mindre mil för 130-140. något mindre utr. ///MVH Hasso Länk |
|
Någonstans 100-110 KSEK skulle jag tro....om den behöver omlack där klarlacken släppt. 21000mil är KINKIGT trots att den sannolikt är välservad, frågetecken för om den är mätarskruvad också. Tror att Marin kan bekräfta att 528 skåp inte är lättsålt och att pengarna är mindre än många tror.... /Simon |
|
|
Tänk inte på pengarna, tänk på att du skaffar dig större problem än vad du har. Att sälja krutis måhända inte är lätt men den ÄR i Ask-skick, att då byta till sig ett mer eller mindre vrak är som att be om problem. Hur ska du med ditt rykte kunna se en eventuell köpare i ögonen??? Tänk dig för nu Asken. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
| Den där lät inge kul alls, Asken. 14.350 har du beräknat reparationer/fix till. Säg 20.000 så är du på säkra sidan. Och sen ska du sälja av den fort med lite vinst... Marknadsvärdet är väl kanske kring 120.000. 120-20 ger 100.000 och sen ska du ha minst 15.000 "för besväret", ger 85.000:- i inbytesvärde. Max. Går han med på det - kör! Annars - skippa. | |
|
Asken: Om man utgår från att bilen inte är skruvad så tippar jag på 100' SEK i inbyte (är den svensksåld så tror jag på 10' SEK till). + Utrustning + Silvermetallic ("lättsåld färg") + Touring + Fullstämplad servicebok - Mätarställning - Lacken - Massa småfix roadZter |
|
|
Håller med Micke här: mycket onödiga bekymmer för "små pengar" i potten för det hela ( låter som en -89 Fiat Croma Turbo är ett mera stabilt och lättsålt beg objekt...) Micke: Kört förbi en parkerad B10 eller?? *S* Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
GM: Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Sälja bilar är TRÖGT just nu. Fråga mig och Marin vad vi tycker om att sälja touringar. I princip får de skänkas bort. För att lyckas sälja ovan nämnda bil snabbt krävs ett mycket lågt pris. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
| Missade "utan någon som helst vinst", så lägg på 10-15.000 på det jag sa - 95-100.000:-. :) | |
|
bjoerck: Vill du eller Marin skänka en touring till mig? ;-) Det börjar kännas trångt i E46:an så en E39:a skulle sitta fint till vintern. Behöver inte vara touring dock... Vad gäller Askens inbyte så håller jag med om att runt 100 kSEK före fix är max. 21tusen mil är mycket, även om den säkert går fint minst lika länge till. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
To late Tomas. Skänkte bort bilen för 2 veckor sen. (147500:-) //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.