|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en BMW 320d -00 som nu gått ca 14000 mil. Denna sommar har ett missljud i bakvagnen kommit smygande, uppträder bara vid cd 35 km/h och låter lite som ett vobblande. Vojn, vojn, vojn, och slutar sen vid ca 40 km/h. Nån som har upplevt samma sak? Tack på förhand Daniel | |
|
De är ett solklart fall. Du har fått ett litet mumintroll som fastnat under bilen. Du får ta o rensa bort de så löser sig oljudet. Ursäkta min torra humor ovan. Jag skulle tro att de kan vara ett hjullager som håller på att bli dåligt. Påverkas det av att du svänger, och därmed belastar hjulet på olika sätt? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Hej Troligen ett friåkande mumintroll, ska se om det ramlar av med högtryck! Tror inte riktigt på hjullager, har haft ljudet ganska länge utan att det blir sämre. Dessutom _borde_ ett hjullager brumma mera och mera ju fortare man kör, men detta försvinner helt över 40 km/h. Ska skifta framdäcken bak och se om det blir skillnad, en Ford! ägare på jobbet hade haft liknande besvär med sin. |
|
|
Hur är det när du kör över ojämnheter, inga missljud då? dåliga silentblocksbussningar brukar kunna framkalla en del oljud med nämligen Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Nej, det är lite av det som är skumt. Oljudet finns mellan 30 och 40 km/h, ett relativt irriterande voijn,voijn,voijn men inget missljud annars och absolut inga väghållningsproblem. Har åkt Övik->norditalien och tillbaka i sommar och ljudet blir som inte värre heller. Ska försöka hinna med att skifta däck i helgen, var in på verkstad (ej BMW dock), dom hittade inget... Ingen som upplevt liknande? Fungerar era elhissar förresten som dom ska? Både förar och passagerar elhissen har mycket missljud för sig. |
|
| har du kollat däcken noga? Om du fått så kallad klackbildning så kan nog dessa ljud uppstå.. Klackbildning brukar komma om te,x dämparna börjar bli dåliga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.