AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
676

Radar/laser varnare

Ni
23
Nilsen
116I 5D -06
Nån som vet vart man kan köpa en Radar/laservarnar??
Sv
182
Svane
535D F10 TMC
523i E39
Prova
Länk

Alltid först, inga stenskott!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag har en lasersändare till salu , den sänder på en våglängd som gör att man KAN montera den i grillen för att störa ut lasermätningar som polisen använder för att kontrollera hastighet.
man KAN alltså använda den till det , fast det är ju olagligt och skall såklart ej uppmuntras.
Andra användningsområden kan vara att... hmm... nattbelysning till CCD-kameror ja .
maila vid intresse. har nämligen slutat med ccd-kamerahobbyn.....

"Två ton annars får det vara för min del"
NIER
Jag kan rekommendera den laserstörare som Svane länkar till.

Jag har själv testat den med polisens (släkting) laserpistol utan att dom fick någon låsning/avläsning med den.

Vanligtvis siktar polisen på regskylten så jag hade monterat min på undersidan av stötfångaren och kopplat den med "strömtjuvar" till halvljuset

Detta gjordes när den var ny, jag vet dock inte hur länge dessa lysdioder håller

Niklas
Dr
113
Dr. H
540i -98
Ett råd:
Ska du köpa en laservarnare ska du köpa en modell som går att stänga av inifrån kupén. Vitsen med en laservarnare är att bli varnad för att sedan blixtsnabbt stänga av den och bromsa in annars kommer farbror blå enkelt och snabbt konfiskera din apparat och ge dig dryga böter. Jag vet att det finns märken som har denna funktion.
/ Dr. H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.