AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.971

Knack-sensor M50

BM
5
BMW-Wik
525iA -93
Är det någon som vet var knack-sensorn sitter på M50 motorn? Det spikar lite vid gaspådrag.
BM
5
BMW-Wik
525iA -93
Snälla!!! Finns det nån som vet???
Det finns inte mycket info på forumet angående knacksensorn, kan något visa vart den sitter, real oem har jag redan sett.

Kan någon tex ta en bild och visa?
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag har ingen bild men alla M50 har inte knacksensor det kom i samband med vanos dvs efter 9/92
Lars

när jag knappar in chassienummer på realoem så står det att bilen är tillverkad 0292.
Men diagnostikutrustningen säger stenhårt att det är larm på knacksensorn, så jag måste veta vart den sitter för att kunna kontrollera det.
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
På m52 sitter den under innsugsmanifold som må demonteres ,sitter i blokken med en bolt.
vart i mitten av insuget? eller på kanten mot fronten?

Har lyckats demontera tomgångsmotorn under insuget utan att ta bort insuget, så det kan jag ge mig på.
Vet inte hur vanligt det är med fel inne i själva sensorn, man kan kanske tänka sig fel i kablaget också, mellan sensor och styrbox. Det sitter säkert en kontaktkoppling på sensorn eller på kabeln en bit från, innan den går in i motorns kabelstam.

FP
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
sitter ca midt under innsuget,jeg fikk feldiagnos på carsoft og bytte på min,men det hjalp ikke,løste problemet delvis med å gå over til 99 octan bensin.(vpower)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.