|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det hade varit önskvärt. Men betänk alla miljoner kondensatorer som kopplas in/ut dagligen i alla möjliga apparater utan laddningsmotstånd... Det funkar, finns alltid lite resistanser i kablar, kontakter osv som begränsar strömmen. Att smyga igång stora elektrolyter är mest viktigt på de som legat väldigt länge utan spänning. FP |
|
| Okej då förstår jag, får installera den idag bara jag har tid! Blir väl att dra två kablar från stegets respektive plus/minus till kondensatorn, ladda upp med motstånd och sen är det bara att köra, något mer man bör tänka på? | |
|
Nej inget speciellt. FP |
|
| Tack för hjälpen, detta forum är ett oumbärligt hjälpmedel! | |
| Installationen gick utmärkt, dock tog det ca 1timme att ladda kondensatorn med det medföljande motståndet, glömde kolla hur stort det var! Men viss förbättring i ljudet blev det, jag upplever ljudet som mycket mjukare nu! | |
|
"Men måste man ladda upp med resistor varje gång, man t.ex kopplat ur batteriet etc??" Tänk på att kondingen håller spänningen även när du tagit ur batteriet, ska du jobba med elsystemet så ta ur säkringen till kondingen oxå.. |
|
|
Eller öppna dörren så innerbelysningen tänds nån sekund (om kondingen ligger fast kopplad på de lossade batterikablarna). FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.