|
|
|
|---|---|
|
går och funderar på om man e dum i huvudet om man vill ge sig in på att köpa en 750. är tacksam för all info / synpunkter om denna bil! har helt enkelt snöat in på v12! | |
|
Du ska vara beredd på att allt du köper till den kostar, servicen är också dyr, Och det värsta är att den drar rätt mycket bensin. Och jag tror att de börjar gå sönder denna tid, jag har fullt med småfel |
|
|
vad har du för problem? |
|
Shady |
hur mycket billigare skullde det vara att äga 740 om man tänker över alla kostnader |
|
Du är inte alls dum i huvudet, tvärtom. Priserna på e38 och då särskilt fullutrustade 750 är superlåga så du får otroligt mkt bil för pengarna. Om du köper hyfsad rätt bil till rätt pris så kommer det knappt bli någon värdeminskning när du säljer igenom om ett par år. Å andra sidan får du se till att betala dyrare drifts- och underhållskostnader. Var beredd på 20 tkr per/år för säkerhets skull. |
|
|
Visst är det låga priser på en 750 jämfört med nybilspris, problemet är att BMW's med V8 och V12-motorer är dyra i drift även om största delen av värdeminskningen är avklarad. * Skatt * Service * Reparationer * Förbrukning * Försäkring * Tillbehör Har man bara de ekonomiska förutsätningarna tycker jag man skall försöka hitta sin "drömbil". Good luck! =) roadZter |
|
|
Jag suktar själv efter en sådan om jag kan få tag i en. Med den nya M72 motorn som kom med E38 verkar många av de främst motorrelaterade el-problem som E32/750 drogs med borta. Är man oförsiktigt med högerpedalen lär det synas tydligare på soppaförbrukningen än i mången annan bil. Å andra sidan som jag brukar säga det är ju inte för den låga bensinförbrukningens skull som man väljer att åka V8 (eller V12 som det är fråga om här)! Som det stog någnstans om olika ägarprofiler så ska man nog tycka att det är manligt med en bil som drar mycket bensin om man skaffar en sådan här best. Sen är det bara ut och NJUT! :) Jag är redan avis! E38 som sådan kan jag bara rekommendera, en mycket trevlig och lyckad vagn. |
|
|
Har man fet plånbok för hiskligt med bensin, service, reservdelar, försäkring osv. så köp. Det är nog en riktigt prisvärd bil om allt funkar som det ska. Mvh/Soki Länk |
|
| Anders, du fick mail. | |
| Har hört att man kan chippa eller mappa om eller vad allt det nu heter och få en ganska resonabel förbrukning på just 750, fast det kanske inte är nödvändigt på nyare E38? | |
|
rob, detta här med chippning av 750 för att sänka förbrukningen var något som rekommenderades från vissa håll, för första generationen 750. En E38-750 är trots sin 400cc större motor, snålare än gamla E32:an, så för den har det inte varigt något större argument. 750 -En riktig dussinbil? -Ett dussin under huven! |
|
| ok, sorry... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.