|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Var idag till mekonomen och skulle reklamera mina bromsskivor som slagit sig och orsakar vibrationer. Jag fick ett mycket gott bemötande av personalen och det verkade inte vara några problem alls att få byta bara jag kunde kolla upp så det verkligen va skivorna det var fel på och inte nån bussning eller så. Ska jag nöja mig med nya skivor eller ska man byta bromsbelägg oxå (som köptes samtidigt)? Måste jag byta slitagevarnare oxå? /// Nicke | |
|
Tjena nicke ,,,,som du far fram så är det lika bra o byta rubbet :) skämt o sido är beläggen frisk finns ingen anl o byta.Har du köpt skivor nyligt?Slitagevarn behöver end bytas om du kört ner beläggen.Det kan ju vara nåt annat som gör att det skakar typ yttrestyrled,,,,,,men du har väl bes nyligt? mvh /trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Tjena! trucker - skönt att ha bmw supporten hemma igen =) belägg och skivor byttes för 1500 mil sedan, ska kolla upp att det verkligen är skivorna och isåfall får jag nya av mekonomen. Kan man se på beläggen om de är dåliga (ja nu ser ni hur mycket jag kan om sånt här....) ? Vad tror du yttersterleder kan gå på att byta? /// Nicke PS: såg du mitt mail trucker? |
|
| Beläggen är slitna om själva beläggytan är tunn, den brukar ligga runt 1 cm i tjocklek när beläggen är nya. När det närmar sig 3 mm eller mindre så spricker de lätt, och är de helt slut så är det metall mot metall skrap. | |
|
Japp hemma igen fast man har nog kunnat stanna ett tag till,hann även med bmwmuseum på hemväg.Styrlederna o dyl byts bara om dom glappar.Skivorna kan man kolla genom att mäta upp på plats. hör av mig o boken/scanner //trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.