|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Förmodligen så är det ingen av er som har hört en bakomvarande bil tuta, inte för att vi kör så jävla bra (garanterat så har vi alla gjort något sådant som vi klagar över här) utan för att man helt eneklt inte hör det. Man lyssnar inte efter en tuta, således så minskar chansen att höra en tuta. Förmodligen så är stereon på ganska hög volym, eller så sitter man och talar med en passagerare alternativt i mobilen. Däremot så är jag jävligt övertygad om att framförvarande bilar hör min tuta :-) Jag har nämligen installerat ett kompressor horn från en lastbil (Ja, en SÅN tuta) hittade ett par på jobbet och fick dem. Ganska enkelt faktiskt, moterade fast hornen på balken bakom kofångaren, skaffade en eldriven hijackers kompressor och en 3kg brandsläckare. Moddade brandsläckaren och pulade dit en magnetventil, och kopplade ihop det hela. Hornen behöver ca 6 bars tryck för att låta som de ska. En knapp på instrumentpanelen för att svitcha om från horn till vanlig tuta är ju bra att ha... man vill ju inte skrämma ihjäl de som inte sitter i en bil :-) |
|
|
Det där skulle jag vilja veta mer om. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
| Vad skulle du vilja veta mer om? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.