AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
400

E46 328i -98 mot Z3 2,8 Coupe-99

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Funderar på att byta min kanonfina 328i Limo Länk
mot en montrealblå Z3 2,8 Coupe -99 som gått 5000mil med mkt utrustning.

Hjärtat säger byt men vad säger ni andra? Är det bra värde på Couperna? Svårsålda??

Åsikter mottages tacksamt!
///Tobbe
Bilen du har nu är betydligt mer lättsåld än en 2.8 Coupe i mina ögon. Jag personligen har lite svårt för designen på Coupen men
är man för den så är de väl int4 så mycket att fundera över.
Man lever bara en gång och en bil är i princip aldrig en bra investering, MEN ack så rolig.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Har du bara de ekonomiska förutsättningarna så följ hjärtat... =)

roadZter
Tror att copuén har en mycket smal publik. Själv har jag ännu inte träffat någon som tycker den är snygg. Anser den gräslig själv. Slutsatsen blir att om du inte bryr dig så mycket om den är lättsåld eller inte kan du gott byta, annars skulle jag tänka en gång extra.

/Simon
Personligen gillar jag utseendet på Coupén och jag vet många på forumet som håller med mig. Med tanke på den personliga utstrålningen tror jag att den är en framtida klassiker. Tycker dock att 2.8 Coupén behöver få lite tuffare "stans" m h a nya dämpare/fjädrar eller åtminstone fjädrar. Dessutom har de ibland 16"-fälgar och då får man räkna med en uppgradering till minst 17". Trots detta har den ju garanterat en smalare publik än en 328. Men vilken skillnad i körglädje! :)

Jens
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
>>Toby
Byt till coupén och var glad. Det är ju ändå bara pengar
Lev i dag i morgon kan det vara försent!!

Och som ovanstående inlägg skriver så har väl ingen bilaffär i världen varit vinstgivande (iallafall för egen del!!!))))

Lycka till i "nya" coupén

// Martin
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Faen va coupen är cool, har varit och provkört den nu, går mycket bra med fin väghållning.

Tyvärr så är bakluckan på Z3an omlackad med mycket dåligt underarbete samt M-coupe front och bakkjol monterad, inte helt perfekt lack där heller, även så saknas luftintag för bromsarna fram...

Får nog bli en annan Kupé, ;o) Det blir en del jobb med att få det "perfekt" annars, (jo jag är pedant putsbög!)

Tack för era synpunkter, alltid kul att få mycket gensvar på forumet!

Mvh Tobbe
vill du ha en coupe och trivs med din bil som du har nu? skaffa en likadan fast 2-dörrars, då har du din 2.8 liters coupe ;)

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Släng in lite till och få en M-coupé... ;)

/eFx
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
toby,

försök hitta en bili rätt skick, det svider mycket mer att ha betalt lite mindre för fel bil än mer för rätt. Z3 Coupé är utan tvekan en av de koolaste bilarna på marknaden och det var allt med lite sorg i hjärtat som jag valde 330 före den.

Det som talar för E46 är att det är en mycket modernare och mer användbar bil, men z3 c är förstås roligare om än mer svårsåld när det blir dags..

Sen tycker jag personligen att 2,8-litersmotorn är för väluppfostrad. Räcker budgeten till en 3,0 så är det en mycket bättre motor, eller som eFx föreslår, slå till på en M coupé.

Lycka till

My Bimmer is my mistress
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kolla med Borgs bil via bmw.se de hade en grön 2.8 Coupe för 225k vill jag minnas.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.