|
|
|
|---|---|
|
Hej, funderar på en ny 5-serie Touring, antingen en välmatad 525 eller en lite mindre utrustad 530. Vad tror ni man blir mest nöjd med. Naturligtvis vill man ha så mycket pulver som möjligt, men räcker 525 i längden eller kommer jag att sakna "effekt"? Tacksam för kommentarer! | |
|
Ingen större prestanda skillnad på dem. 530 har en oehört fin motorgång och komfort. |
|
|
Skilljer 0,4 sek upp till 100km/h till v8ans fördel och den går lite fortare,men vridet är en enorm skillnad 530 är mycket starkare och bättre komfort. Har haft både 525 och nu 530i touring och 530 är mycket mer bil. Vad du än väljer så kommer du nog att bli nöjd. Lycka till Mhv Roger. |
|
|
Tack för svaren. Nu var det iofs nya bilar jag tänkte på. Jag har testat båda men det var ju bara korta provturer och visst klarar man sig med en 525 även om 530 kändes betydligt mustigare. Frågan var ju mer om man ska köpa en 525 med en massa godis typ navigator etc eller nöja sig med en 530 mer eller mindre standard. Mvh |
|
leri |
Jadu Kanske_BMW, Det där kan du bara själv svara på. Effekten i 525:a räcker för att hänga med de flesta TurboJockarna. Är du prylintresserad ska du nog satsa på 525:a med godis. Mvh Leif |
|
Jag skulle tveklöst välja en 530i med lite mindre utrustning. Detta av två skäl: 1) Roligare bil (läs: motor) som tar längre tid att tröttna på utan så mycket större driftskostnader. 2) Bättre andrahandsvärde. Extrautrustning ger inte så mycket i andra hand. Det viktigaste (klima, etc) är ändå standard. Lycka till! |
|
| Om jag förstod dig rätt så är det "nya" 5-serien du talar om. 530:ans 3 liters sexa har fått mycket bra kritik i alla tester jag läst. personligen skulle jag satsa på 530! | |
|
Oh ja, trelitersmotorn är värd varenda pfennig i merkostnad mot 2,5-liters. Den senare är snabb och bra men har för mycket symaskinskaraktär för att vara rolig. Tillbringade helgen hos en gammal vän i Dalarna som är insnöad Alfista. Efter ett par timmar bakom ratten på min 330 frågade han - på allvar - när jag skulle sälja den. Aldrig, svarade jag. Inte riktigt sant, men nästan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.