|
|
|
|---|---|
Mange555 |
Har en x5 -01 som jag vill ha lite mer knuff i. Inte mycket men det vore skönt med lite över 300 hk samt optimerad bränsleförbrukning som man hört så mycket om |
|
Vilka garantier lämnas för effektökning med chiptrimmning? Kostnadsfri återställning + ersättning för en (onödig) effektmätning, om man inte får viss procents effektökning med ett nytt chip? Det konstiga är att jag inte hittills har sett en enda chipleverantör som ger några som helst garantier avseende effektökning med deras produkter! Den dag som jag ser seriösa och oberoende effektmätningar som visar på exakta mätvärden för varje chiptyp (utan att man genomför andra motormodifikationer, typ sportavgassystem och andra kamaxlar etc), kommer jag att tro på försäljarnas "reklam"! Att deras chip kan ge en bra effektökning i en speciell motortyp (inte sällan turbomotorer), är ju ingen garanti för att man når samma resultat i en annan motortyp.....! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Motorns styrprogram ändrar tillbaka efterhand så efter 1-4 månader så är det som original igen.. Om jag har fel så be om garantier. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Samtliga garantier upphör att gälla om man chippar bilen, men har man obegränsat med pengar och kan betala en ny motor själv så är det upp till var och en att köpa hästar utan att veta att dom finns där:)) Bromsning före och efter montaget och utlovad resultat då ska chipchopet betalas inte annars. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.