AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
328

Ljudbygge i 318i

FReeBeRg
Hej!

Är det någon som har satt in extra högtalare i hatthyllan på en 318i -92. Jag tycker de verkar vara ganska svårt eftersom de är en tunn plast med plåt under, och då kan de ju vara svårt att bara såga ur.
Jag har nyss köpt en ny kraftig stereo och vill få ut lite mer av den. Har ju bara 4 original högtalare i bilen.

Tack på förhand!

318 power;)!!!
Robsarve
Ett grundtips är att byta befintliga högtalare först.

Sök här på forumet och du skall finna!
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Det är inga som hellst problem att göra hål i hatthyllan. Har precis gjort schweizer ost av min. Använd tigersåg, eller en krafigare mindre sticksåg. Alt så använder du en håluppfräsare eller vad det nu heter. Som en grej man gör små hål större med. Då kan man som skära upp nya hål.

Nord
Ja
83
Jaycee
320iK -88
Jag har fått tag i ett par riktigt feta Pioneer-högtalare jag
och jag har samma fråga som Freeberg men jag har ju
en 320i -88. Fast vi har nog samma problem för det
är en massa plåt under hatthyllan. Som gör så bakluckan
hålls uppe eller nåt.

Så därför tänker jag nog lägga en skiva över hatthyllan
så slipper jag såga i plåten. DÅ kommer högtalarna upp
mer.

Sedan har jag gjort en baslåda med dubbla 10" som det
ska gå upp ett basrör i hatthyllan. Hur detta ska lösas
vet jag icke...
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Då måsste du göra hål i hatthyllan. Så medans du gör det så äre lika bra att göra ett par hål till för att lägga ner elementen i.

Nord
FReeBeRg
Okej....jo ja va inne på att sätta in en disstans så att högtalaren kommer upp lite. De kan gå.

318 power;)!!!
Robsarve
Det som gör att bakluckan hålls uppe på de gamla 3-orna är torsionsfjädrarna, två stålpinnar som sitter i bakkant på undersidan av hatthyllan.

Om man bara sågar i mitten av hyllan, där det är någorlunda plant är det alltså inga problem.
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Och då slipper man distanser som gör att elementen sticker upp en bit och ser fult ut.

Nord
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.