AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
303

Verkstadsbesök.. ska det vara som lotteri?

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jag var inne hos glasmästaren i förra veckan och fick en ny framruta. Skulle tvätta av bilen på fredagen och ta mig f**n om inte de har limat den fel. Det var rena svimingpoolen i bilen och innertaket var dygnsurt.
I vanliga fall skulle jag bara ha gått tillbaka till glasmästaren och bett honom fixa det, men jag bor i andra änden av sverige och känns lite långt att åka och reklamera.

Hur svårt kan det vara att limma fast en ruta, ett jobb som man har till vardags.. förbannade klåpare. Det är nästan alltid problem med verkstäder när man lämnar bort bilen. Suck...
NOLL7NOLL
Reklamera och se till att han betalar fakturan. Du kan ju ´be en glasmästare hemma inspektera jobbet och få skriftligt och skicka till han som gjort jobbet. Måste vara lättast och säkrast... eller?
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Fy fan va trist. =( Har du ringt och pratat med dom då? Även om det är långt att åka så är det väl värt det att berätta så att dom vet att dom gjort fel.

MVH Morgan.

Länk
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Ta för fan inte skiten bara. Ett sånt uppenbart fel skall inte drabba dig med merkostnader. Se till att glasmästarn fixar felet genom en lokal förmåga!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jag ringde dit imorse och så sa han att han skulle fixa det när jag kommer upp nästa gång. (stockholm)
Jag vet inte riktigit när jag ska i dessa trakter, det är ju närmare 60mil (malmö)..

Sen är jag lite tveksam till ifall de bara gör en "nödlödsning" och sprutar i något skit. Jag vill ju att rutan ska sitta ordentligt. Lite lister och sånt kan jag också placera på rätt ställe.. men att limma en framruta är inte mitt bord..

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Nej, jag tänker inte ta skiten.. men blir taket fuktskadat så får de stå för reparationen av det också.

Hans temporära lösning var att jag skulle tejpa framrutan...

ha ha ha ha.. kul att åka omkring med silvertejp på rutan.. grannarna kommer att garva läppen av sig.. framförallt när jag inte har planer på att åka dit närmaste 2-3 månaderna..
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ring och prata med han angående att du lämnar in bilen där du bor så får de skicka fakturan till han. Det är ju också ett sätt, om han går med på det förstås! Annars så skulle jag åkt upp till Stockholm och krävt milersättning!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
ha ha ha..
Milersättning.. den var bra.. ska säga det till honom..

Har kollat upp vad det skulle kosta at limma om rutan.
2100:- förutsatt att man kan få loss den gamla rutan hel.. annars är det 4500 :- plus de 2100:-

OBS OBS OBS ingen silvertejp på bilen !!

Bränner fast i lacken.

Köp ngt annat. har sett Bred svart eltejp ngn stans Claes O eller liknande.

Inte så kul att höra när sådant händer, inte såå svårt att limma en ruta. Svårare att ta ur den gamla än att sätta i en ny!

Hoppas det löser sig

MVh Phil

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Och på vissa bilar är runtan en delvis bärande del, hur konstigt det än må låta. Så en limmad ruta ska vara limmad korrekt, inte halvtaskigt limmad och sedan kompletterad med nån tätningsklet. Detta var i alla fall vad jag fick lära mig när jag läste karosserikursen på gymnasiet.

Sex på alla fyra, roligast så!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Tack för tippset med silvertejp. ska se vad jag hittar på clasohlson.

Jag vet att rutan är viktig, och att den kan vara bärande. Jag oroar mig för att de kommer att fuskkleta dit rutan. Någon som vet hur jag kan kontrollera att det inte fuskas?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Har du möjlighet så bör du ju stanna kvar medans dom gör jobbet, för att se vad dom gör. Annars kan du låta en annan glasmästare titta på jobbet efteråt. Ska visst finnas en branchorganisation för glasmästare, som verkade klart seriös. Ett tips är ju att kolla om firman är ansluten, och om inte låta en ansluten firma kolla jobbet.

Sex på alla fyra, roligast så!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jo.. firman verkar ha stämpeln "auktoriserad" och alla andra bransh stämplar. Ganska stor firma, men man vet ju hur det är. Återjobb ska bara fixas snabbast möjligt.. lite silekon eller liknande så är det fixat...
Ta kontakt med allmänna reklamationsnämnden på din ort, de brukar veta när sådant här inträffar.

Hellre en bimmer på gården, än tio på skroten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.