|
|
|
|---|---|
|
kan man byta top från en 91 till en 89på en 525 i ?? ( Fyrventilsteknik kom 91 på 520i/525i... AegzzoR | |
|
Jag hoppas ni fatar va jag menar..... tykte det va svårt att förklara... AegzzoR |
|
| Nej, det går inte. Möjligtvis efter kraftiga modifieringar, byt hellre ut hela motorn. Det lär vara billigare och enklare. | |
|
men går det bara att byta motor rakt av ?? AegzzoR |
|
jocker18@home.se |
om du säljer din å köpen en annan 91:a istället så är det nog mer värt pengarna? motorn kostar, för att inte tala om jobbet Man kan ha roligt även med 525ór... |
|
okey ... men jag har funtat på att trima min bil e det svårt ?? och har ni nogra förslag om va man kan trima osv ?? AegzzoR |
|
| Trimkam, avgassystem, extraktorgrenrör är väl det som ger mest för pengarna skulle jag tro. Chiptrimning finns ju ockå, men det råder delade meningar om det ger någon effekt alls till sugmotorer. Trimkammar hittar du på motornord t.ex. kolla Länk | |
|
Asso GreenBerg du e fan den snälaste :D om du har fler råd så skulle jag uppskata att få höra dom ! den Bilen jag vill göra i årnig e min första bill så jag e inte så bra på det en men jag hoppas att jag lär mig i framtiden (mekka o trima osv min hobby) :D ska ta kör kort snart så önska mig Lyka till ;) |
|
|
Tack, tack :) Tyvärr så är ju inte bilarna vi har så trimvänliga om man inte fuskar dit en turbo möjligtvis, men då blir det omöjligt att besikta istället. Att byta kamaxel (trim) och andra motormodifieringar är knappast ekonomiskt försvarbart på en 525 89 om du inte kan göra det själv. Räkna med minst 10-12' för kambyte om du lämnar in bilen. Det lönar sig nog mer att byta bil isf, men det går ju om du vill lägga ut pengar helt klart. Men ett avgassystem behöver väl inte bli så blodigt, du kan ju börja med att pilla dit ett sådant. Så får du lite trevligare ljud på köpet oxå :) |
|
|
:D okey jo men jag får väll se va jag ska göra om det blir byta bil...¨ men vilken bil ska man ha som e typ lika värd 525 :an 3 series bil kanse e dom lätta att TRIXA me ? |
|
|
325 E30 (86-90), 535 E34 (88-92) 525 E34 med M50 motor (90/91-), 325 E36 (91-), 535 E28 (-87) Alla bilarna ovan är lite snabbare än den du har, och ligger ungefär i samma prisnivå +/- 15000 kr. 325 E36 kan du iof få punga ut lite mer för än för de övriga. Är bilen så slö att du måste ha mer drag då? Ingen BMW är lätt att trimma för lite pengar kan jag tillägga. Men fart rätt fram är ju inte allt.... |
|
|
heh... nee men bilen går bra det e inge fel på den så där men jag vill ha lite mer av bilen en va den e nu det e roligare också... men att byta bil e kanse bätre... men jag vill ha BMW iaf :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.