|
|
|
|---|---|
|
Det har börjat "ljumma" från bakvagnen, bakdäcken är ganska slitna så det kanske är dom som lever om, men det kan ju också vara ett bakhjulslager. FRÅGA: Kan man justera det, eller måste det bytas,är det ett omfattande jobb? Mvh/Gunnar | |
|
Ett bakhjulslager går inte att "justera" utan bytes rakt av. Mitt tips är att byta på båda sidor då troligtvis de andra lagret inte är så långt borta från att packa ihop. Att byta hjullager på drivhjulen är ofta lite bökigare än på de hjulen som inte driver. Man kan behöva värma för att få ut lagret. De är ofta lite mer saker att demontera. Prova först med en annan uppsättning bakhjul för hjullager är inte någon vanlig E39 sjuka. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På det första E39 var bakhjulslager en barnsjukdom pga dåliga tätningar/packboxar som släppte in vatten. Men gör först som Wendtan säger prova andra hjul, för det kan vara däcken som rumlar om, däcksoljudet brukar i allmänhet öka ju mer däcket slits. ///MVH Hasso Länk |
|
Bakhjulslagren kostar ca 650kr /st på bmw det är nog läge att byta. Bytet tar ca30min per sida för en fackman. Dåliga däck är nog också en orsak tips åtgärda båda. Asken |
|
|
Bytte på min för ett tag sedan, kostade 1600kr. på BMW monterat och klart. |
|
|
Tack för svaren! Mvh/Gunnar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.