|
|
|
|---|---|
| som topic lyder, vad kostar det att renovera en M5 e34 motor? lager, packningar, ventiler, kammar aa precis allt, om man gör jobbet själv alltså, och var ska man vända sig för att hitta delarna? | |
|
Det är ingen gratis maskin att renovera... Kolla bara så toppen är hel, en ny utbytes topp ligger tyvärr på fel sida 100 000kr!=( En kompis till mig renoverade sin 3,8 topp efter ett övervarvningshaveri, kommer ej ihåg exact vad det var som byttes, men det kostade i runda slängar cirka 40 000kr! |
|
|
Ojj! Nu vågar jag inte köpa bilen som jag har sparat pengar till... 100k för utbytes topp, usch. ------- Länk |
|
janne mix |
jag hel renoverade min 3,8 95a i sommar kostnad 20,000kr bara i delar. kammkedjor, slipade veven,nya lager, tätningar och en jävla massa oringar. olje Gjorde ren hela toppen som fabriksny slipade ventiler och isblästrade allt. Fick mycket bra hjälp av grabbarna på novation = bmw i uppsala. Det hela tog sa 2 1/2 veckor att göra hemma på garagegolvet..... VÄrst var att få upp växellådan igen tog 6 timmar själv. Är bilen billig som du tänker köpa så är det värt det som vinterobjekt.. MVH JANNEMIX |
|
jag skall endast köpa en motor och stoppa den i en e28, tänkte renovera den så att man vet att allt är schysst osv, medans man ändå har motorn urlyft ur karossen, 20.000 låter ju ganska rimligt :) zeth, jag tror han menar 10.000 |
|
| jimbooo: Nej, jag menar 100 000kr för en utbytes topp till S38B38! Du får inte ens en gammal M20B25 topp för 10 000kr! | |
| stensth: OJ! det var fanimig inte billigt!!! men man kan ju hitta hela motorer för runt 20K!? tack för infon iaf | |
| jimbooo: näe billigt är det inte. då är det som sagt bättre att hitta en beg topp/motor. | |
| Hva koster en M60B40 topp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.