AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
603

Prutning i Tyskland!

sp
12
spoxxman
325 ´05
Hej!
Ska importera en bmw 328 -98 el -99 från Tyskland. Jag ska köpa av en riktig BMW firma. Låt oss säga att bilen kostar 160000kr. Hur mycket tror ni jag kan få ner priset?

...någon som har något tips angående en sådan bil får gärna skriv något om det också.

...även angående import.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej!
ja du, det är inte så lätt och pruta med tyskar av egen erfarenhet.
Testa och ring och prata med dem så får du se.
Om du inte kan pruta en 10000 kr så lönar det inte och hämta från tyskland för du har snart eller rättare sagt så ligger 328 98-99 på ca 160-180tkr här hemma i nuläget.
Lycka till.
Det är däremot lättare att hitta RÄTTBIL i tyskland, men det är ju som sagt kanske inte billigare en i sverige...

Länk

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
På begagnad bil bör du kunna få runt 10%. Tänk på att försöka förhandla ner priset så mycket som möjligt innan du åker dit, för när du väl är på plats vet säljaren att det skall mycket till att du åker hem utan bil...
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det beror helt på situationen. tror det finns en annan diskussion om det, men min erfarenhet är att nyinkomna bilar prutar de aldrig 10% på. däremot om den har stått ett tag funkar det bättre att pruta. det är väl bara att prova, tänk på att tysken mycket väl kan bli störtarg om du inte prutar "snyggt".....

mvh Johan
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Du har ett större urval på bilar i tyskland och därför tror jag att många åker dit.
Bästa prutmöjligheten har Du när Du är där. direkt på plats. Försök pruta 10 %- vilket kan vara väl mycket, men.. Ge handlaren ett bud som Du villkorar i tid. Låt honom förstå att Du nu skall iväg och titta på andra bilar och att Du inte är en drömmare utan en handlare- Du SKALL ha med en bil hem. Lämna mobilnr och ditt bud på en lapp och som sagt: budet gäller till i morgon klockan 12.00..
Tyskarna har stora billager just nu.. lycka till om Du åker..

sp
12
spoxxman
325 ´05
Jag tackar så hjärtligt för alla svar... mycket trevligt folk det finns!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.