AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
372

Var hittar jag en 325 e30?

Gussen
Tjena.
jag har kollat runt, och letat efter en clean 325:a 88-90 utan massa krims krams, men är de inte lite väl dyra? Jag menar, 40-50 tusen för en bil som gått typ 18000 mil? Visst det finns ju billigare men de ser ju risiga ut. Sätter folk fantasipriser för att sedan vara villiga att sänka en tiotusen, eller får de verkligen bilarna sålda?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

De flesta 325:or har varit i någon "ynglings" ägo och därför fått styling. Därför kanske svårt att hitta en clean bil.

Borde inte vara några problem att hitta en fin för 30-40 tusen.

Jag brukar använda denna sida när jag letar bilar:

www.NetAuto.nu

/Edvard
BMW CS # 4503
Grusse vad har du gjort med din 320 har du sålt den eller? du har väl jobbat rätt mycket med den ?
Äh glöm mitt inlägg jag läste för fort trodde du var någon annan.
Gussen

Det har sålts 325:or E30 för 25000 i fint skick här på forumet. Dock tar det emot för flera E30 ägare när deras ögonstenar skall säljas. Tänk själv om man plöjt ned 20 tusen i en bil som är värd lika mycket och sen vet att man aldrig får igen de pengarna. Därför försöker de med som du säger "fantasi priser".

Just E30 325:ors pris har debatterats på detta forum till förbannelse. Det verkar finnas två läger: Ett som säger ett pris kring 30' om den är i bra skick och ett annat som säger att en E30 är värd mer än en E36:a (50-60 tusen) pga div. "emotionella faktorer".

Jag tror inte att de flesta E30 325:or säljs för 40-50'. När ägarna inser att de inte får bilen såld behåller de den istället. Det är ju trots allt en trevlig bil.
Gussen
tack stoffe

Ja, 30 låter ju bättre, men nu har jag en fråga till.
Vad ska man kolla när man köper en 325.a? när jag köpte min förra 320 så kollade jag knappt någonting och som tur var så blev jag inte blåst, förutom att jag köpte den i skymningen och missade rosten under list!
Gussen
tack bumper för länken, vad kostar det att ta in en bil från tyskland? nån som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.